În Germania, turismul a depăşit industria auto

Puţini conştientizează că Germania nu este doar un mare emiţător de turişti, care contribuie la bugetele Spaniei, Turciei, Franţei, Thailandei şi chiar şi al… României, dar şi un mare receptor. Ştiaţi că turismul se află înaintea industriei auto, ca aport la PIB-ul Germaniei? Şi că este una dintre principalele destinaţii turistice ale lumii? De acest lucru ne-a convins Petra Hedorfer, Chief Executive Officer al German National Tourist Board, prezentă la o primă conferinţă a de promovare a Germaniei turistice pe piaţa românească, desfăşurată la hotelul Radisson Blu din Bucureşti.

Organizaţia Naţională de Turism a Germaniei are 67 de membri, atât de stat, cât şi privaţi, printre care se numără Lufthansa, Air Berlin, Sixt, Hertz şi multe alte companii de renume. Bugetul de promovare al Germaniei din acest an este de 34,9 milioane de euro. O sumă care merită pe deplin, ţinând cont că turismul a adus, direct şi indirect Germaniei… 278 de miliarde de euro!

Petra Hedorfer, Chief Executive Officer al German National Tourist Board

„Lumea se gândeşte la Germania ca la o ţară industrializată. Aş spune că nu este doar aşa: turismul generază 2,9 milioane de locuri de muncă în ţara noastră, iar ca aport la produsul intern brut, are o contribuţie de 4,4%, înaintea altor industrii pentru care Germania este renumită, precum cea auto – 2,3% sau a construcţiilor – 4,3%. Doar industria hotelieră a generat 115 miliarde de euro Germaniei, atât din turism intern, cât şi din incoming. Putem spune că Germania a ajuns să fie o ţară turistică”, a precizat Petra Hedorfer.

Ce mai înseamnă Germania turistică în cifre? 14,6 miliarde de euro generate de evenimentele interne şi 13,5 miliarde de euro generate din afară de către turismul de afaceri. Dar iată că percepţia că Germania este o ţară de business travel şi atât este falsă. Este drept, Germania este cea mai importantă piaţă generatoare de turişti a Europei, cu 413 milioane estimaţi în acest an.

Ei bine, aflaţi că la capitolul încasări din turism, Germania se află deja pe locul 2 în Europa, după Spania şi surclasând Franţa. În 2006, ocupa locul 5. 50% dintre turiştii care aleg această ţară vin pentru leisure, 19% în vizită la rude sau prieteni şi 27% pentru turismul de afaceri. În pofida crizei economice, turismul de leisure a crescut cu 8,7% faţă de anul precedent, iar creşterea totală a turismului german a fost de 9,5%, cea mai mare la nivel european. Deşi majoritatea turiştilor provin din Europa, nici Asia, cu 12%, ori America, cu 10%, nu stau rău. 15% dintre turişti nu se află la prima lor vizită.

„Turismul reprezintă unul dintre cei 6 factori esenţiali pentru creionarea imaginii de brand a unei ţări, din punct de vedere al percepţiei” – ne-a mai comunicat liderul Organizaţiei de Turism a Germaniei. Iată că Germania, deşi are un brand foarte bun de ţară, doreşte să se „umanizeze” şi mai mult prin intermediul turismului, şi să dovedească faptul că nu este o ţară „gri”, cu oameni „reci”, concentraţi pe muncă şi atât. Datorită turismului, cota de popularitate a Germaniei a crescut semnificativ în ultimii ani, contribuind la diminuarea clişeelor.

Capitala Germaniei, Berlin, este un oraş din ce în ce mai căutat de către turişti. Peste 80.000 de paturi sunt ocupate în fiecare zi, iar an de an, turiştii străini consumă doar aici 9 milioane de înoptări. Este un oraş mult mai ieftin decât Londra, Paris sau Roma, atât din punct de vedere al turismului de leisure, cât şi de business.

Iată pe ce se vor concentra campaniile de promovare ale Germaniei în următorii ani: 2013 – turismul pentru tineret, 2014 – patrimoniul UNESCO, 2015 – 25 de ani de la reunificarea Germaniei, 2016 – Natură şi farmec în Germania, 2017 – turism spiritual.

Din cele 6 ţări balcanice care intră în aria Biroului de promovare turistică al Germaniei de la Belgrad, condus de Nebojsa Matijasevic, director regional pentru Bosnia şi Herzegovina, Bulgaria, Croaţia, Muntenegru, România şi Serbia, Germania a primit 1,7 milioane de turişti în acest an. Pe primul loc se află Croaţia, cu 648.000 de turişti, urmată de România, cu 473.000. Estimarea oficialilor germani este că România va ajunge în 2013 pe locul 1.

Turismul românesc în statistici, prezentat de… germani

Reprezentanţii Organizaţiei de turism a Germaniei au venit cu temele pregătite, oferindu-ne câteva date statistice importante privind obiceiurile de consum ale turiştilor români. Numărul total al călătoriilor externe ale românilor, în ultimul an, este de 4,1 milioane. Conaţionalii noştri au cheltuit 3 miliarde de euro, ceea ce ar însemna, în medie, 700 de euro per călătorie. Durata medie de şedere este de 12,5 nopţi per călătorie – foarte mare. Motivaţia vacanţelor este de 35%, restul fiind călătorii de afaceri, vizite la rude şi prieteni etc. 39% dintre turiştii români achiziţionează în avans pachetele turistice, de la agenţii, iar 19% de pe internet.

Durata medie a înoptărilor turiştilor români pentr Germania este de… 17,4 nopţi. 40% aleg city break-uri (este ciudat, deoarece un city break durează în medie 3 nopţi), 18% – circuite, 18% – destinaţii de vacanţă. Vârsta medie a turistului român care vizitează Germania este de 44 de ani, iar mijlocul preferat de transport – automobilul (62%). Iată o paletă mai largă a mediei de vârstă: 15-34 de ani (28%) şi 35-54 de ani (47%).

Iată că nu numai Germania este un emiţător de turişti dorit în România, dar se întâmplă şi invers. Ar mai fi de spus că Organizaţia de Turism a Germaniei a creat o versiune a site-ului său în limba română, care poate fi accesată la: http://www.germany.travel/ro/index.html

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *