Conferința anuală Spa România a reunit 150 de specialiști. Premiile industriei spa la prima ediție

După pandemie, clienții sunt mai educați și au așteptări mai mari

► Având în vedere ritmul alert al vieții de azi, clienții caută tratamente personalizate, cu efecte imediate, care să-i determine să revină. În același timp, cererea pentru experiențe Spa de o zi a crescut semnificativ

Trăim într-o perioadă în care interesul pentru Spa a crescut în mod semnificativ. Este un motiv de bucurie, care vine însă și cu provocări mai mari decât cele cu care se confruntau Centrele Spa în perioada în care publicul larg nu era conștient de beneficiile aduse de Spa. despreSpa.ro – portavocea pieței Spa din România – a organizat în perioada 16-18 mai la SunGarden Golf & Spa Resort, Cluj, Conferința anuală Spa România – un eveniment tradițional, care se desfășoară anual începând cu 2014, cu excepția perioadei pandemice. Partenerul principal al conferinței a fost OPTBR – Organizația Patronală a Turismului Balnear din România.

La eveniment au participat 150 de reprezentanți ai centrelor spa, wellness și balneare din România: investitori, spa manageri, directori de hoteluri, directori medicali ai centrelor balneare, dar și terapeuți șefi și receptioneri șefi.

După pandemie, clienții sunt mai educați și au așteptări mai mari. Ei nu mai caută doar relaxare mentală și fizică sau terapii pentru durerile de spate, ci o experiență transformațională în adevăratul sens al cuvântului. În cadrul primei zile a Conferinței Spa România, am aflat din panelul moderat de Iuliana Tasie despre schimbările pe care centrele spa trebuie să le facă în oferta lor.

Principalele concluzii ale panelului au fost:

► În oferirea unor experiențe, nu există competiție. Suntem cu toții ancorați în aceeași misiune: de a oferi clienților sănătate și stare de bine.

► Clienții încep să pună din ce în ce mai multă valoare pe corpul și pe sufletul lor. Iar sănătatea începe în momentul în care ne întoarcem la Eul propriu.

► Transformarea în ofertele de sănătate și wellness înseamnă trecerea de la o abordare strict medicală, pasivă, orientată spre problemă și reparare, la o strategie activă, de îmbunătățire, energizare și schimbare.

► Există oportunități pentru industria „vieții de calitate”: mergem acolo unde alții nu au ajuns, apreciem potențialul enorm al abordării holistice, suntem atenți la noile nevoi ale oaspeților, suntem pregătiți pentru situații de criză și avem curajul să ne reinventăm și să inovăm!

► Viețile cu un scop sunt vieți fericite, dar și sănătoase! În final, vom vedea că este o călătorie, nu doar un weekend lung, căreia îi dedicăm timp și repetiție, dar care va fi recompensată, va fi sustenabilă și ne va schimba viața. Deveniți ceea ce sunteți! Aveți încredere într-o experiență transformațională.

Invitații primei părți au fost Maria Rendes – consultant spa, Oana Bârză – spa director The Spa Hilton Sibiu, Narcisa Diaconu – Director General Turism Covasna SA, Akos Molnar – Director General Tușnad SA, iar invitații celei de-a doua părți au fost Elena Nastaca – profesor și fondator terapia thai Timișoara, Ioana Gogu – General Manager TISA Grup, Cosmin Cîrîc – Director Wellness Therme București, Sorin Vasilache – Quality & Spa Director Shiseido Spa Stejarii Country Club.

Moderator: Iuliana Tasie, Director General Ana Hotels Europa, Eforie Nord

Tot despre meniul Spa – principalul instrument de vânzare dintr-un Spa – s-a discutat în dezbaterea organizată în a doua zi a evenimentului: ”Ce este mai profitabil, un meniu complex sau unul minimalist?”

► Clienții au nevoie de claritate și de acces facil la ofertele spa.

► Clienții vin pe fugă, iar specialiștii trebuie să le ofere tratamente personalizate, cu efecte instantanee, care îi vor determina să revină.

► Pe de altă parte, cererea pentru experiențe de o zi la Spa a crescut semnificativ.

Invitați dezbaterii au fost Echipa Meniu Spa complex – Andreea Lalu – spa manager Alma Spa, Costina Ciorbă – spa manager Iaki SPA, respectiv Echipa Meniu Spa minimalist – Loredana Chiș – spa manager SunGarden Resort, Lorena Nicolescu – spa manager Silena Mountain Spa.

Mai mult ca oricând, este important ca terapeuții să fie motivați, deoarece ei reprezintă principalul punct de contact între clienți și Spa. S-a investit mult în formarea terapeuților, ceea ce a adus piața Spa la un alt nivel, dar oare este suficient? Terapeuții au avut cuvântul în panelul dedicat lor, ”Terapeutul care face diferența”, moderat de Andra Grigore, Spa Treatments Manager Shiseido Spa. S-au discutat următoarele aspecte:

► Cum și când decide un absolvent de Kinetoterapie să se orienteze către terapia manuală spa.

► Cum fac terapeuții diferența între un plan de recuperare medicală și un plan de terapie wellness.

► Care sunt etapele formării unui terapeut spa, pentru a satisface cerințele unui ”terapeut solicitat”.

► Cum reușesc terapeuții să se detaseze emoțional de încărcătura energetică și să se adapteze la nevoile fiecărui client/oaspete.

► Terapeuții sunt uniți de aceeași credință și anume aceea de a aduce binele. Ei au pasiunea și căldura în palme, pe care o transmit în fiecare terapie spa. Aceștia acumulează experiență și devin experți în ceea ce privește compatibilitatea terapeut-client și terapie-client.

Invitații au fost Daniela Dumitru – Trainer Spa, Lavinia Lilea – terapeut Terapia Thai Timișoara, Andrea Fekete – terapeut SunGarden Spa, Bianca Spulber – terapeut-șef Silena Mountain Spa.

Despre rolul emoțiilor în leadership și în motivarea oamenilor a vorbit Oana Scarlat, CEO EXEC-EDU. S-au dezbătut soluții concrete, pornind de la ideea că echipa este energia Spa-ului. Cum segmentăm clienții și ce mesaje le transmitem, cum ne focusăm pe creștere fără să investim sume enorme în marketing, am aflat din prezentarea lui Toma Grozăvescu, fondator Smarters.

Ce poate să facă investitorul sau top managementul unui Spa astfel încât business-ul să crească sănătos, cum se poate folosi atât de banii altor investitori, cât și de o echipă motivată, condusă de un lider cu viziune, am aflat din panelul moderat de Sergiu Neguț – antreprenor, angel investor, lector în cadrul Maastricht School of Management și vicepreședinte al fundației Romanian Business Leaders.

Participanții la acest panel au fost Nicolae Căpușan – Investitor SunGarden Resort, Nicu Rădulescu – Președinte OPTBR (Organizația Patronală a Turismului Balnear din România), Dragoș Tudorache – Director General Iaki Hotel și Cosmin Cîrîc – Director Wellness Therme București.

Toate filmările vor fi disponibile în câteva zile pe canalul de Youtube despreSpa.ro – https://www.youtube.com/c/despreSparoWellnessRomania.

Fotografiile de la eveniment pot fi acccesate la următorul link:

https://photos.clickart.ro/2023/conferintaspa2023/gala?fbclid=IwAR0GATR84R3WOkiIO7uH3zS5-5DJpABcUiQ4ud4ac2VxZBzwRCgpRpoLVvo

Participanții au avut ocazia, pe parcursul celor 3 zile, să interacționeze și să se cunoască mai bine, nu doar din prezentările de business, dar și prin participarea la atelierele wellness care le-au fost oferite:

Opțiunea 1: Anti-Aging Workshop cu Ana Ciobanu, estetician, specialist anti-aging și trainer în cosmetică aplicată, fondator Maison de Beaute Sibiu.

Opțiunea 2: Atelier de Kokedama cu Adelina Todea, biolog, fondator ROKOKEDAMA Cluj

Opțiunea 3: Inițiere în Golf

Opțiunea 4: Tir cu arcul

Opțiunea 5: Atelier nutriție conștientă cu Daniela Dumitru – trainer Spa și Apiterapeut practicant, membru autorizat în WFCMS (World Federation of Chinese Medicine Societies)

În completarea întregului program, Cosmin Cîrîc – Director Wellness Therme Bucuresti, alături de Andreea Broștiuc – Aufguss Master, vice-campion național – au oferit show-ri si ritualuri Aufguss, Daniela Dumitru – trainer Spa, au oferit în fiecare zi cu un moment de meditație cu boluri tibetane, iar specialiștii SunGarden Resort au oferit în fiecare saună mici surprize, de la Exfoliere cu sare în saună cu sare,  Mască albă cu lăptișor de matcă și miere în Baia Turceasca, Mască cu Rassoul, Meditație în Mystic Vulcano.

Premiile desprespa.ro

Pentru prima dată în cei 12 ani de activitate, la Conferința Anuală SPA România, despreSpa.ro a oferit premii prin care a sărbătorit evoluția pieței. Au fost premiate centrele Spa care fac diferența și reușesc să aducă experiențele Spa și wellness la nivel de artă, cu un trofeu creat de tânărul sculptor român Ovidiu Toader.

Iată câștigătorii premiilor:

Categoria: Best Spa Experience – Anette Resort & Spa

Categoria: Best Day SPA

Best Day SPA – pentru Relaxare – Shiseido SPA @ Stejarii Country Club

Best Day Spa – Pentru detox – Atasagon Detox & Wellbeing Center

Best Day Spa – Terapii alternative / Practici holistice – Terapia Thai Timișoara

Best Day Spa Spa & Wellness pentru toată familia – business privat: Aqua Park TISA Spa Resort

Best Day Spa – Spa & Wellness pentru toată familia – autorități locale – Fontana Borsec

Best Day Spa – În clădire istorică – Serviciul Public Baia Populară Sibiu

Best Day Spa – Cel mai bun lanț de spa-uri – THAIco SPA

Categoria: Best Medical Day Spa – Medicină alternativă/ complementară/ integrativă – Clinica Eliade

Categoria: Best Spa Hotel / Resort

Best Spa Hotel / Resort – Pentru tratament balnear tradițional – MARELE PREMIU: Ana Hotels Europa Eforie Nord

Best Spa Hotel / Resort – Pentru tratament balnear tradițional – Premiul Special al Juriului: Alma Health & Spa Retreat

Best Spa Hotel / Resort – Pentru relaxare & leisure – MARELE PREMIU: Balvanyos Resort

Best Spa Hotel / Resort – Pentru relaxare & leisure – PREMIUL Special al Juriului – Lotus Therm Spa & Luxury Resort

Best Spa Hotel / Resort – Terapii Alternative/ Complementare/ Practici holistice – Up the River Spa Lebăda Luxury Resort & Spa

Best Spa Hotel / Resort – Pentru toată familia – Creanga SPA Târgu Ocna

Best Spa Hotel / Resort – În clădire istorică – SPA CENTER Hotel Palace Băile Govora

Best Spa Hotel / Resort – Cel mai bun lanț de Spa Hotels / Spa Resorts – Ana Spa Collection @ Ana Hotels Romania

Categoria: Best Hotel / Resort Spa

Best Resort Spa – SunGarden Resort

Best Hotel Spa – MARELE PREMIU – Fenyő SPA

Best Hotel Spa – PREMIUL SPECIAL AL JURIULUI – Silena Mountain Spa

Best Hotel Spa – Boutique Hotel – Country Spa Health & Beauty Retreat

Best Hotel Spa În clădire istorică – Cellarium Slow Down Spa Castle Hotel Daniel

Categoria Best Spa Concept:

Best Spa Concept – Wellness & lifestyle Spa: Grand Santerra SPA

Best Spa Concept – Medical Spa – Caprioara Spa & Wellness Resort

Best Spa Concept – Concept sinergic Tratament balnear tradițional și Wellness-Lifestyle – Alma Health & Spa Retreat

Categoria INOVATIV Spa Treatment:

INOVATIV Spa Treatment – Tratament hands-on – Terapia Thai Timișoara by Elena Năstăcă – Profesor și Terapeut în masaj Thai

INOVATIV Spa Treatment – Tratament high-tech – Sanatoriul BalnearTechirghiol

Categoria Best Signature Spa Ritual – Herculum Spa @ Bacolux Afrodita Resort & Spa, Herculane

Categoria Best Spa Picture:

Best Spa Picture – MARELE PREMIU – Shiseido SPA @ Stejarii Country Club

Best Spa Picture – PREMIUL SPECIAL – Iaki Spa

Categoria Best Spa Destination (stațiuni) – Stațiunea Băile Tușnad, reprezentată de Hotel O3zone

Categoria Best Spa Design

Best Spa Design – MARELE PREMIU – Grand Santerra SPA

Best Spa Design – PREMIUL SPECIAL AL JURIULUI – Diviana Spa Bacolux Diana Resort, Herculane

Categoria Cel mai bun PROGRAM de Sănătate și Well-being

Cel mai bun PROGRAM de Sănătate și Well-being Centre Spa – Ana Health Spa Eforie Nord

Cel mai bun PROGRAM de Sănătate și Well-being – Firme și corporații – myhive Romania

Categoria Best Spa Manager – Loredana Chiș, SunGarden Resort

Categoria BEST Spa Supplier (echipamente, cosmetice, consumabile, servicii) – Complete Beauty

Categoria Spa Product

BEST Spa Product – MARELE PREMIU – Yon-Ka Romania reprezentat de Fenyő SPA

BEST Spa Product – PREMIUL SPECIAL AL JURIULUI – Thalgo Romania

Membrii juriului sunt: Maria Rendes, Oana Bârză, Oana Manole, Daniela Dumitru, Toni Androne.

De asemenea, Ioana Marian și despreSpa.ro au premiat oamenii care au făcut eforturi deosebite pentru piața Spa din România și care, de-a lungul anilor, au investit mult timp și energie să o dezvolte: Daniela Dumitru – trainer spa, Maria Rendes – consultant spa, Cosmin Cîrîc – Director Wellness Therme București, Sorin Vasilache – Quality & Spa Director Shiseido Spa Stejarii Country Club, Nicu Rădulescu – Președintele OPTBR și Alin Simion – Centrul Shakti.

Susținătorii Conferinței Anuale SPA România 2023 sunt: Ioma Paris, Valeg Creative Solutions, Farmec, Technogym Romania, Apa Borsec, Ceragem, Multisoft, Sothys Paris, Pevonia, INAQ Medical Travel, Doctor Fiterman, SALESIANER, BRAGARD, H2B Hotel to Business, Aquarmony, Diversey, Julius Meinl, Hiper Ambrozia, Taylors of Harrogate,

Parteneri: Therme Bucuresti, Smarters, TrendsHRB

despreSpa.ro este portavocea pieței spa din Romania și singura platformă unde găsești tot ce cauți despre Spa,  wellness și balnear – astfel încât să economisesti timp prețios: informații despre cele mai bune centre Spa și experiențele pe care le poți trăi la Spa, dar și o gamă de oferte de servicii wellness pentru tine și starea ta de bine – concepute urmare a cererilor cititorilor și a clienților în cei 12 ani de activitate continuă.

despreSpa.ro ține la curent cititorii interesați de zona de lifestyle, dar ia și pulsul pieței pentru persoanele interesate de aspectul economic. În secțiunea Spa Business găsești materiale, studii de piata, cursuri, inițiative și programe destinate pieței Spa, dar și evenimente pentru profesioniștii din domeniul SPA. 

Pe plan internațional, promovăm România – ca destinație spa, wellness și balneară. Suntem Ambasadorul Global Wellness Day în România, singurul partener media al European Spa Association în România și membri în două inițiative Global Wellness Institute.

Un comentariu


  1. Mesajul meu pentru voi este ca, in ciuda evenimentelor dificile traite in ultimul an, trebuie sa avem incredere ca impreuna putem crea o industrie spa confortabila si mai educata, care sa ii incante pe oaspetii nostri cu experiente si avantaje reduse. Este nevoie de o echipa dedicata pentru a continua aceasta evolutie.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *