Mai devreme am primit, pe email-ul meu, via linkedin, o ofertă a unui hotel de 4 stele din Venus (nu o să-i ofer numele, dar dacă se vor aduna mai multe astfel de hoteluri o voi face) care promovează „Litoralul pentru toţi – all inclusive” pentru perioada 12 aprilie – 23 iunie, pentru 850 de lei sejurul de 5 nopţi, per persoană (deci circa 186 de euro pentru cei obişnuiţi cu destinaţiile externe), respectiv pentru 1190 de lei sejurul de 7 nopţi (261 euro). Un preţ bun, comparabil cu cele din Bulgaria – undeva la 37 de euro de persoană pe noapte.
Ce include oferta? Cazare, trei mese pe zi în regim de bufet suedez, băuturi non-alcoolice între orele 7 şi 24 (cafea, ceai, apă, băuturi răcoritoare), băuturi alcoolice între orele 13.00 şi 24.00 (fireşte, mai devreme nu e sănătos 🙂 ) – cognac, whisky, vodcă, palincă (wow, aşa ceva nu mai are nicio ţară la all inclusive), rachiu, cinzano, campari, vinul casei roşu sau alb, bere… Plus acces gratuit la piscină, parcare, biliard (wow iar – în alte ţări ăsta se plăteşte!), teren de tenis, tenis de masă, saună, jacuzzi, fitness.
Copiii până în 7 ani au gratuitate, iar cei între 7 şi 12 ani beneficiază de 50% reducere din preţ. Cei peste 12 ani plătesc 70% din tariful pentru adult.
Plus, contra cost, proceduri geriatrice, balneo, de spa, facilităţi de conferinţe.
Ce să zic… Super! Felicitări! Dar cel mai mult nu mă încântă oferta, care pare a fi chiar ca la un hotel foarte bun de la bulgari, ci… perioada de funcţionare. Hotelul se deschide pe 13 aprilie (!) şi de atunci, tot ţine deschis, potrivit anunţului. Aşa da! Da, da, da! Ca să ai all inclusive funcţional e bine să măreşti şi sezonul. Hotelierii trebuie să înţeleagă că pentru a atrage turiştii, trebuie să îşi asume riscul de a deschide mai devreme.
Eu promit că voi petrece câteva zile all inclusive pe Litoralul românesc în aprilie sau mai. Pentru că nu îmi vine să cred că şi la noi s-a putut. Ştiam că se poate, trebuia doar să se mai şi vrea.
Hai să dau totuşi şi numele hotelului, pentru că merită: Palace Hotel Venus. Subliniez că nu am niciun contract de promovare cu ei: am primit chiar mai devreme email-ul care m-a determinat să scriu articolul. Poate sunt şi alte hoteluri care deschid aşa de devreme, dar ei sunt primii de la care mi-a parvenit informaţia. ANAT şi Asociaţia de promovare turistică Litoral – Delta Dunării au pornit anul acesta campania „Litoralul pentru toţi – All inclusive”, însă mă încântă că un hotel are curaj de a deschide porţile în aprilie.
Clar, hotelurile de pe litoralul autohton învaţă lecţia, vor începe să se promoveze mai din timp, unele vor deschide mai devreme, mai multe vor promova Înscrierile timpurii şi oferte speciale. Aşa, şi la noi va fi ca la… ei 🙂
Voi reveni cu alte hoteluri de pe Litoral, precum cunoscutul Best Western din Mamaia (care a introdus all inclusive anul acesta) sau PAM Beach din Olimp (care va avea şi el all inclusive). Şi voi porni o campanie: ALL INCLUSIVE PE LITORALUL ROMÂNESC. Ceea ce implică atât servicii A.I., cât şi sezonalitate mai mare. Voi monitoriza şi anunţa toate hotelurile noastre care vor avea all inclusive. Bilă albă celor care vor deschide mai devreme. Haideţi să convingem hotelierii să facă asta. Cei care oferă calitate nu vor risca mult, iar dacă vor risca… vor realiza o investiţie pentru 2014, când vor veni mai mulţi străini, dar şi români, ştiind că avem all inclusive şi sezon mai lung. Şi garantez că şi terasele, magazinele şi restaurantele se vor deschide mai devreme.
Este un cerc vicios. Dar cineva trebuia să ridice mănuşa. Cine altcineva decât hotelierii, în parteneriat cu agenţiile de turism?
Traian Bădulescu, 2012
Legătură permanentă
Suna promitator. Dar… oare cate hoteluri vor SCOATE sistemul all inclusive dupa experienta din 2012? 🙂 De fapt in minte imi vine „semi-esecul” celor de la Mareea cu Mercur Minerva din Mamaia. Nu stiu cum vad ei sezonul 2012 dar eu il vad, asa cum am mai spus, ca un semi-esec. La inceputul sezonului, dat fiind faptul ca hotelul a fost renovat, alt proprietar, all-inclusive, etc. am sters toate review-urile de pe viaRomania. Un fel de „punct si de la capat”. Intre timp, romanii n-au stat pe ganduri: 42 de review-uri nou-noute, de anul asta. Cititi si voi si spuneti-mi care e parerea voastra. A prins sau nu sistemul „all inclusive” aici? Cand te hotarasti sa introduci all inclusive, ori o faci cum trebuie ori renunti de la bun inceput. N-am mai auzit pana anul acesta de „all inclusive in limita a…” Pai ce facem? Numaram paharele de bere si chiftelele din farfurii?
Legătură permanentă
Ceea ce ofera hotelul despre care am scris pare a fi all inclusive de calitate. Nu stiu cum e sa stai la Mercur Minerva, am fost doar in vizita si la un eveniment, prima impresie a fost foarte ok. Pe de alta parte, sunt hoteluri care stiu ca au all inclusive exact ca la bulgari (nu indraznesc sa spun ca la turci, ca acolo e deja Science Fiction), precum Best Western Savoy din Mamaia si Saturn din Saturn. Romanii trebuie sa perceapa ca all inclusive-ul de la noi e exact… ca la ei. Dar si trebuie sa fie asa! Nu cu jumatati de masura.
Legătură permanentă
Traiane,trebuie sa se miste toata lumea.Hotelierii au mai prins curaj,au avut un an bun.Totul este sa nu o ia razna,si sa isi vada cu seriozitate de treaba.
Legătură permanentă
Tocmai ca datorita sezonului bun care tocmai s-a incheiat, hotelierii ar trebui sa riste si ei un pic si sa deschida mai devreme, sa introduca servicii suplimentare, all inclusive (macar inca o parte din ele). 2012 a fost anul redresarii si al castigului, 2013 poate fi anul extinderii, al investitiilor. Agentiile de turism specializate pe turism intern se misca, sunt primele care au dat tonul si au inspirat hotelierii. Pentru ca 80% din turistii de pe litoralul romanesc chiar merg prin agentii, nu?