Mario de Marco: Malta oferă patrimoniu cultural, diversitate şi oameni extrem de ospitalieri

Mario de Marco este un politician şi academician maltez care deţine, în prezent, funcţia de secretar parlamentar pentru turism, mediu şi cultură. Membru al Guvernului maltez. Are o tradiţie în domeniul politicii, fiind fiul fostului preşedinte al Republicii Malta, Guido de Marco. Cu un doctorat în drept, este implicat şi în activitatea universitară, fiind lector la Universitatea din Malta. În cadrul unui infotrip organizat de Malta Travel, Mario de Marco s-a întâlnit cu delegaţia formată din jurnaliştii români, cu care a purtat un dialog interactiv şi interesant.

România are toate ingredientele pentru a deveni o destinaţie turistică importantă, dar nu ştie încă să le “împacheteze”, crede de Marco. “Aveţi o ţară minunată, cu lacuri, munţi, mare, deci aveţi toate ingredientele. Este doar o chestiune de cum le împachetaţi. În plus, şi oamenii sunt minunaţi. Deci, odată ce le aveţi pe toate acestea, este doar o problemă de timp până când România va deveni o destinaţie importantă în Europa”, a subliniat acesta. Un om de la care trebuie să luăm lecţii, ţinând cont de performanţele turistice ale unuia dintre cele mai mici state europene.

Potrivit acestuia, Malta este un arhipelag mic, dar cu atmosferă şi influenţă internaţională. Este un loc de unde a început istoria, ţinând cont că templele megalitice de aici, care datează de circa 7000 de ani, sunt mai vechi decât piramidele sau decât complexul de la Stonehenge. Istoria Maltei înseamnă, de asemenea, vestigii pornind de la Imperiul Roman, până la citadelele Cavalerilor Ioaniţi. Principalele pieţe turistice ale Maltei sunt, în prezent, Marea Britanie, Italia, Franţa, ţările scandinave şi Spania. Turiştii – majoritatea, europeni – vin atât pentru cultură, cât şi pentru agrement, diving, sporturi nautice, afaceri şi evenimente, învăţarea şi aprofundarea limbii engleze.

Dl. De Marco a avut amabilitatea de a acorda un scurt interviu în exclusivitate pentru „Travel Advisor”, pe care îl redăm în continuare.

 

– Cum aţi recomanda agenţiilor de turism româneşti să vândă destinaţia Malta – suficient de cunoscută în România?

– În primul rând, să ne punem întrebarea: de ce doresc oamenii să călătorească? Ei vor să se relaxeze, dar şi să viziteze ceva interesant, să cunoască, să înveţe. Turiştii pot alege o destinaţie pentru 4 zile, o săptămână sau zece zile. Ei doresc să viziteze cât mai mult, pe perioade cât mai scurte. Din păcate, uneori acest lucru nu este posibil în timpul unor şederi scurte. Ei bine, în cazul Maltei, ţinând cont că suprafaţa arhipelagului este foarte mică, distanţele între obiective sunt la fel de reduse iar turiştii pot vizita multe obiective. Malta deţine cea mai mare concentrare de obiective aflate în patrimoniul UNESCO din lume, are 7.000 de ani de istorie – dacă ne gândim la templele megalitice din neolitic -, are fortificaţiile ridicate de Cavalerii Ioaniţi (Ordinul Suveran al Cavalerilor de Malta – n.r.), picturile lui Caravaggio. De asemenea, amintesc de nenumăratele restaurante de calitate şi discoteci care asigură divertismentul şi viaţa de noapte, precum şi de insulele spectaculoase precum Gozo şi Comino, către care se ajunge în circa 20 de minute cu ferryboat-ul. Malta oferă patrimoniu cultural, diversitate şi oameni extrem de ospitalieri, care întâmpină întotdeauna turiştii cu plăcere. Pentru noi turismul este foarte important!

–  Malta este o destinaţie solicitată de către români, în special datorită promovării efectuate de către touroperatorul Malta Travel. Ce şanse sunt ca Air Malta să opereze cursele în mod regulat şi nu doar în perioada iunie-septembrie, respectiv în timpul sărbătorilor de iarnă?

– Am avut discuţii cu reprezentanţii Air Malta de-a lungul timpului. România este o destinaţie emiţătoare de turişti din ce în ce mai importantă pentru Malta. În momentul în care vom avea semnale privind nevoia unui trafic permanent către ţara noastră, vom lua această măsură.

Social media şi facebook sunt din ce în ce mai importante pentru promovarea Maltei

– Malta este liderul turistic european dacă ne referim la încasările din această industrie, pe cap de locuitor. Care sunt “secretele” succesului vostru, ce strategii aţi folosit? Marea Mediterană are mii şi mii de insule, dar Malta este o destinaţie unică.

– În primul rând, deşi este un arhipelag, Malta este conectată foarte bine cu principalele state europene, în special pe calea aerului, dar şi pe cea maritimă. Apoi, promovăm permanent destinaţia Malta atât în presa scrisă internaţională sau în cea audiovizuală, dar oferim o atenţie din ce în ce mai mare internetului. Acest mediu este din ce în ce mai crucial, iar în ultima vreme, circa 30-40% dintre turişti vin datorită internetului. Social media şi facebook sunt din ce în ce mai importante pentru promovarea Maltei.

A consemnat Traian BĂDULESCU

Foto: Traian BĂDULESCU

Un comentariu

Lasă un răspuns la Tudor Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *