Popularitatea Germaniei, ca și destinație de călătorie, primește impulsuri tot mai puternice din nenumăratele piețe, conform celor mai recente sondaje ale IPK International.
2012 DZT a inaugurat la Belgrad un nou birou regional, pentru a dezvolta în mod special potențialul pieței locale. Agenția de vânzări este responsabilă pentru țările Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Muntenegru, România și Serbia. Petra Hedorfer, președinta consiliului de administrație al DZT: „Poziționarea puternică a Destinației de Vacanță în regiune, confirmă angajamentul nostru strategic pe piețele aflate în creștere. Vedem în continuare un mare potențial în această regiune, care poate fi exploatat de activități de marketing specifice, orientate spre client: bazat pe previziunile actuale, ne așteptăm până în 2020 la o creștere medie anuală de trei procente până la un volum total de 2,4 milioane de călătorii către Germania, provenite din regiune“.
Pentru incoming-ul Germaniei, importanța acestei piețe sursă este în continuă creștere. Astfel, s-a atins din 2013 spre 2014 o creștere de 4,6 procente – de la aproape 1,8 la aproape 2 milioane de călătorii. „Cu acest volum, regiunea și-a câștigat un loc important printre piețele cu potențial“, explică în continuare Petra Hedorfer.
Cu aproape două milioane de călătorii și o cotă de piață de 14 procente, Germania este deja una din cele mai îndrăgite destinații de vacanță în străinătate din țările din regiunea Balcanilor* și se situează astfel înaintea țărilor învecinate cum ar fi Grecia sau Turcia (fiecare unsprezece procente), Italia (nouă procente) și Ungaria (șapte procente). În Croația, cea mai mare piata sursă din regiune, Destinația de Vacanță Germania a realizat anul trecut 672,000 excursii, însumând o cotă de piață de 27 de procente, și susține, că este de departe numărul 1 din cele mai populare destinatii externe ale poporului croat.
Numărul românilor ce călătoresc în Germania este în continuă creștere, iar previziunile de creștere se mențin și pentru anul 2015 la 4%. Germania este a doua destinație externă preferată de români pentru călătoriile lor iar în anul 2014 aceștia au generat 728.731 de înnoptări în Germania, în creștere cu 14,2% față de anul anterior. În medie călătoriile românilor în Germania au o durată de 18 zile iar cheltuielile sunt de 637 EUR per călătorie. 43% dintre românii care călătoresc în Germania o fac pentru vacanțe iar 27% în scopuri legate de afaceri. Majoritatea călătoresc cu mașina (55%) iar 26% cu avionul. 14% dintre romănii ce călătoresc în Germania o fac cu autocarele. Românii își rezervă în avans călătoriile în proporție de 42% după cum urmează: 21% online iar 15% prin agenții de turism.
Noua prognoză a DZT: în 2030 sunt posibile peste 121 milioane de înnoptări ale străinilor
Turismul din străinătate către Germania va crește semnificativ și în anii următori: până la sfârșitul deceniului următor, este realistă o creștere de la 67,8 milioane (situația 2013) la 121,5 milioane de înnoptări ale turiștilor străini– aceasta reprezintă o creștere de aproximativ 80 de procente. O prognoză corespunzătoare, ținând cont de diferite scenarii a fost prezentată astăzi de către Organizația Germană pentru Turism (DZT) într-o ședință specială a consiliului său de administrație.
„DZT face la nivel mondial un marketing de succes pentru Destinația de Vacanță Germania. Cu prognoza prezentată, aceasta a clădit o bază solidă pentru a putea dezvolta continuu strategia abordată până în prezent“, explică Klaus Laepple, Președintele Consiliului de Administrație al DZT. „Rezultatele cercetărilor de piață confirmă cursul DZT și creează cadrul pentru investițiile necesare în viitoare activități de marketing“, precizează Laepple în continuare.
Petra Hedorfer, Președintele Consiliului de Conducere al DZT, explică: „Prognoza noastră din anul 2010 se bazează pe dezvoltarea înnoptărilor din 1995 și până în 2009 și calculează pentru anul 2020 un volum posibil de 8 de milioane de înnoptări ale străinilor. Pentru anul 2030, statisticienii noștri au stabilit o creștere semnificativă folosind modelele de calcul ale UNWTO: bazat pe o creștere anuală de 3,5 procente, se întrevede un potențial de 121,5 milioane de înnoptări pentru incoming-ul Germaniei“.
Analiza diverselor surse de date
În prognoză s-au luat în calcul diverși indicatori (Key Performance Indicators – KPIs) dintr-o multitudine de surse neutre. O treime a reprezentat-o datele Institutului Federal de Dezvoltare a Turismului în Germania pentru anii 1995 – 2012, de asemenea s-au evaluat statisticile cu privire la înnoptările din 2002 – 2012, prognozele UNWTO și WTTC pentru turismul mondial, analizele dezvoltării economice în piețele sursă precum și dezvoltarea traficului aerian comercial în piețele externe.
Trei modele de prognoză
Cheile de prognoză de pe piețele sursă astfel stabilite, sunt bazele celor trei modele: scenariul „low“ duce la un volum de 104 milioane de înnoptări străine în anul 2030, scenariul „high“ la un volum de 134 de milioane. În cadrul acestui coridor se află scenariul „average“ cu 121,5 de milioane de înnoptări, scenariul pe care îl preferă DZT analog modelului de calcul al UNWTO. Petra Hedorfer precizează: „Acest model implică un mix între anii cu o creștere mai puternică cu cei cu o creștere mai lentă și evită așteptările legate de o dinamică a creșterii incontrolabilă“.
Dezvoltarea turismului la nivel mondial definește cadrul pentru incoming-ul Germaniei
În anii care vor urma, Europa rămâne în anul 2030 o piață sursă importantă pentru Destinația de Vacanță Germania la nivelul turismului mondial cu o rată de creștere anticipată de 3,3 procente și o cotă de piață de 73 de procente. O rată de creștere semnificativă și o cotă de piață în creștere se așteaptă de pe principalele piețe cu potențial din Asia de Sud-Est și America de Sud precum și din Orientul Mijlociu. Piețele sursă europene pot genera suplimentar în total 37,3 milioane de înnoptări – un potențial de creștere există în toate regiunile. De pe piețele de peste ocean, DZT estimează o creștere de 16,1 milioane de înnoptări, această reprezintă o creștere a cotei de piață de la 23,1 la 26,2 procente. Cele mai mari creșteri se așteaptă din China (plus 3,2 milioane de înnoptări), din Statele Arabe din zona Golfului (plus 2,0 milioane) și din SUA (plus 1,9 milioane). Din statele BRIC se estimează un potențial suplimentar de 10,1 milioane de înnoptări până în anul 2030.