– Un eveniment de succes organizat la hotelul Central Plaza din Piatra Neamţ
Social media, facebook, blog, twitter. Sunt câteva concepte cunoscute de mai toată lumea însă, în acelaşi timp, paradoxal, necunoscute de majoritatea. Una e să fii utilizator şi alta să foloseşti mediile online pentru promovare. Despre marketingul online în turism au vorbit experţi în domeniu, în comunicare şi publicitate precum şi mai mulţi bloggeri cunoscuţi, cu ocazia primei ediţii a Forumului „Marketing Online în Turism”, organizat la Piatra Neamţ, la hotelul de 4 stele (dar merită 4 plus) „Central Plaza”.
Spun de pe acum că a fost prima conferinţă de profil din România, iar evenimentul a fost unul cât se poate de reuşit. Am participat la foarte multe evenimente de turism şi nu numai… De multe ori, nu firma din spate şi banii, ci pasiunea şi entuziasmul sunt cele care atârnă cel mai mult în reţeta succesului.
Felicitările mele lui Alex Filip, care promite de pe acum, la o vârstă de invidiat, să devină unul dintre organizatorii buni de evenimente de turism, colegului său Toma Nicolau precum şi conducerii hotelului Central Plaza, care s-a implicat la maxim, devenind practic coorganizator şi nu doar partener. Directorul general adjunct al hotelului, Cătălin Roca, a fost tot timpul alături de noi, dând dovadă de profesionalism la maxim.
Sunt jurnalist de peste 18 ani şi jurnalist de turism de vreo 15… Dar tot respectul pentru
lumea bloggerilor. O parte dintre ei fac ceea ce fac din pasiune. Nu au şef şi dau dovadă de o autodisciplină foarte mare. Am rămas plăcut surprins să cunosc bloggeri de vârste diferite, de la 19 la 40 şi ceva de ani, pasionaţi de scris şi de fotografie. Secretul bloggerilor de succes este acela că au o comunicare intimă cu cititorii, sunt sinceri şi fac tot ceea ce fac din entuziasm, nu din obligaţie. Un blogger poate fi considerat – dacă doreşte şi el – jurnalist, în cazul în care s-a specializat pe un domeniu, este consecvent şi trăieşte din asta. Om de comunicare este, oricum. Aşa cum discutam cu prietenul meu Răzvan Pascu, cel mai de succes blogger de turism, cred că fenomenul blogurilor, alături de social media, reprezintă o nouă etapă a mass-media: presa 2.0. Un blogger de succes, specializat, poate fi asimilat unui jurnalist free-lancer.
Cam asta lipseşte în prezent presei clasice: interactivitatea. Expunerea mea a avut ca temă „Presa online de turism din România”. O presă specializată, care are în spate jurnalişti de turism cu experienţă de ani de zile. Majoritatea site-urilor au în spate reviste, ziare, instituţii mass-media, foarte puţine fiind independente. Un jurnalist 1.0 încearcă să fie neutru (cu excepţia comentatorilor sau a editorialiştilor), dar în acelaşi timp este şi subiectiv, respectând politica instituţiei mass-media la care lucrează. El va aborda genuri jurnalistice precum ştirea, relatarea, reportajul (deşi mai rar în ultima vreme), interviul etc. Un blogger, deşi mai publică şi ştiri, interviuri, se concentrează pe comentarii. O bilă albă pentru unii bloggeri: redescoperirea reportajului, în mare parte abandonat de presa 1.0. Aşa că, spun bun venit reportajului 2.0!
Printre speakerii la Forum s-au numărat Doru Mărculescu, general manager al Infoturism Media, Răzvan Pascu, bloger şi specialist în PR pe domeniul turismului, Ciprian Enea, consultant în turism, Cristian China Birta, blogger la chinezu.eu, Monica Jitariuc, head of social media la The Practice, Alex Negrea, social media manager la BCR, Mugur Pătraşcu, directorul iLeo Marketing Interactive, Tudor Iacob, marketing specialist la Conectoo, Filip Lepuş, general manager la Travelio, Gabriel Oana, Video Blogger la Gaben.ro, Cristian Ignat, PPC Marketing Manager la 2Parale, Bogdan Puşcaşu, City Manager al oraşului Piatra Neamţ şi Dan Andone, reprezentantul ADR Nord Est.
Prezentările, care s-au desfăşurat pe parcursul a opt ore, cu pauze, au avut o durată de maxim 20 de minute fiecare. Paradoxal pentru o conferinţă lungă, nimic plictisitor! De la fiecare expunere am reţinut idei interesante. Şi am reţinut că dacă nu eşti pe facebook sau pe social media, tot exişti acolo! Mai bine eşti prezent şi interacţionezi, decât să îi laşi pe alţii să îţi creeze imaginea în lipsă. Despre tine tot se va vorbi, oricum.
Marketing online în turism a fost, clar, cea mai importantă conferinta regională pe această nişă (dar şi prima, deocamdată!), ce a reunite profesionişti locali în marketing, advertising, online, research şi turism. Aşa cum au subliniat organizatorii, conferinţa a fost un prilej excelent pentru toţi actorii implicaţi în domeniul turismului de a descoperi aceste noi tendinţe, de a urmări studii de caz ale unor companii de turism care şi-au focusat strategiile de marketing preponderent online şi de a primi diferite alte răspunsuri în timpul evenimentului, în pauzele dintre prezentări şi la cina festivă. La cina festivă s-a aflat, alături de noi, timp de o oră, popularul şi jovialul primar al municipiului Piatra Neamţ, Gheorghe Ştefan, supranumit şi “Pinalti”. Am discutat despre fotbal, dar şi despre turism. O parte dintre invitaţi au fost la meciul Ceahlăul Piatra Neamţ – FC Braşov, iar echipa gazdă a învins cu 2-1. Felicitări Primăriei Piatra Neamţ pentru faptul că are un City Manager – funcţie apărută în Statele Unite, la începutul secolului trecut, mai precis în 1914.
Momentan mă opresc aici, iar mâine voi continua cu un reportaj despre circuitul prin judeţul Neamţ, sugestiv denumit #priNeamț. Sponsorii evenimentului au fost Primăria Piatra Neamț, Central Plaza Hotel, Petrom, Cosmote, Noroc și Autonom.
Legătură permanentă
Legătură permanentă
E chinezu.eu, sefu, caci sunt european 😀
Legătură permanentă
Stiam, dar una am gandit, alta am scris. Corectez de acasa, ca vad ca de pe mobil e cam anevoios. O sa-ti pun si link 😉
Legătură permanentă
Dragi Stimabili,Azi am sparlit cu 5 odanlezi, proaspeti, avocati, doctori, ingineri, care dorm in oras in noaptea asta.Dupa ce si-au dezlegat limbile au recunoscut ca Romania are o imagine de tara foarte nesigura in Olanda.Au recunoscut ca e foarte sigura la fata locului.Pai, sa faca ceva statutul nostru de tara UE, sa imbunatatim imaginea.Am fost la targul de la Londra, s-a facut frunza, dar imaginea mediatica e INCA FOARTE PROASTA !Acolo trebuie lucrat, la nivel de individ, prin intermediul media.
Legătură permanentă
a participat si la caioegrta marketing si la caioegrta tehnologie, a fost ales la tehnologie de catre juriu. eu as zice ca-i un blog despre partea tehnologica din marketing online unele domenii nu sunt foarte usor de delimitat. ai zis de ipad si nexus. da, un blog tehnologic ar putea scrie despre ele, dar si unul de multimedia web-analytics.ro nu este numai despre google analytics, dar aceasta este cel mai folosit tool in Romania si e logic cele mai multe articole sa fie despre el. in plus, tool-urile platite, in general, vin la pachet cu suport foarte bun. exact aici e deficitar GA si am vrut sa umplu acest gol.multumesc pentru atentie si mult succes!
Legătură permanentă
Braşovul este pe locul trei de mai bine de 45 de ani, deci nu văd care este ştirea sau care este partea de irfonmaţie din această ştire redundantă. Adică exact din momentul de la eenceputul anilor 60, ce2nd statul a investit puternic een litoral, Constanţa lue2ndu-ne faţa atunci, definitiv. O bună eentrebare ar fi de ce Constanţa are een mai puţin de două luni mai mulţi turişti dece2t are Braşovul een douăsprezece, mai ales că, după cum lesne putem constata, dotările din turismul constănţean sunt de toată jena, domină jegul (la propriu), obrăznicia şi evaziunea.Un posibil răspuns. Braşovul şi-a distrus, een complicitate cu cenalta Poartă de pe De2mboviţa, principala perlă turistică: staţiunea Poiana Braşov, staţiune a cărei frecventare nu era een trecut legată doar de (in)existenţa stratului de zăpadă. Au transformat-o eentr-un cartier exclusivist, de prost gust, ave2nd ca singure alternative la schiat doar ce2rciuma şi bordelul. Cadrul natural unic een Europa şi calitatea construcţiilor ridicate een trecut care aduceau de fapt turismul de calitate au fost literalmente desfiinţate de oportunism, grandomanie şi preferinţa pentru be2lci.