Peter Cramer: Ţările Europei de Est sunt destinaţii MICE interesante, dar nu ştim prea multe despre ele

Interviu cu Peter Cramer, proprietar PEC-Kommunikation (Hamburg) şi directorul extern de PR al APIER (Asociaţia Profesioniştilor din Industria de Evenimente din România)

Peter Cramer este proprietarul agenției de comunicare PEC-Kommunikation din Hamburg. Agenția realizează, din 2008, campanii de marketing în social media de mare succes pentru destinațiile de M.I.C.E. (Meetings, Incentives, Congresses & Events) pentru piaţa de limbă germană (Germania, Austria, Elveţia). Clienţii actuali sunt Elveţia, Danemarca și Franța. (www.pec-kommunikation.de)

– Domnule Cramer, cum vedeți ţările din Europa de Est pe harta MICE?

– Ca destinatii MICE, interesante, dar nu știm prea multe despre ele… evenimentele sportive, cum ar fi Campionatul European de Fotbal din Polonia și Ucraina sau Finala Europa League, au ajutat, cu siguranță destinațiile din Europa de Est să se facă cunoscute. Dar aș dori să avertizez că o situație politică instabilă poate distruge multe lucruri. Spre exemplu Polonia este cu siguranţă câştigătorul în cazul Campionatului European, fiind bine prezentată pentru industria MICE ca o destinație interesantă. În Ucraina însă, acest lucru nu a funcţionat.

– De ce aceasta  opinie foarte critică?

– Ei bine, spre exemplu în Germania trebuie să facem în prezent reguli/norme foarte noi și foarte stricte pentru cooperarea la nivel corporativ. Evenimentul și industria de incentive va avea de suferit mult. Viitorul, întreaga industrie este amenințată. Uită-te la EM și la Jocurile Olimpice de la Londra, scaunele VIP sunt goale. Companiile germane sunt atent evitate, și acestea nu mai acceptă invitaţii la evenimente.

Destinaţiile est europene pot fi de succes numai în cazul în care țările sunt corecte politic şi îşi vor prezenta ofertele, prestațiile și serviciile lor într-un mod cât mai transparent. Realizând asta, văd un mare potențial de afaceri MICE în Europa de Est. Nu în ultimul rând, pentru că aici există o bună valoare pentru bani / ROI (return of investment).

– Cum pot destinaţiile din Europa de Est se prezinte mai bine în piața germană MICE?

– Prin a avea curaj și a folosi moduri moderne, noi! Cum se prezintă acum o destinație? Ei plasează anunțuri în reviste comerciale, cumpără articole și promovare alternativă, încearcă să obțină întâlniri de vânzări cu firme germane şi road showuri în Germania. În final, ei încearcă să prindă clienți pentru FAM-trips și să invite corporații la IMEX și EIBTM. Dar asta nu va mai funcționa în viitor, din cauza normelor/ regulilor stricte de care vorbeam mai devreme. Trăim într-o lume conectată. Culegerea de informații este deja exclusiv online. Aici puteţi ajunge la corporatii și PCO-uri mai bine și mai eficient – dar numai dacă intraţi în nevoile și caracteristicile individuale ale piețelor.

Şi asta nu e ceva ce websiteurile destinatiilor pot obţine/face.

Exemplu: Cum ar trebui un site oficial MICE al României – realizat în Bucureşti – să înglobeze caracteristicile și nevoile unor PCO german? E imposibil!

Gândește global – dar acţionează local! Elveția și Franța – ambele vecine Germaniei – au recunoscut acest lucru şi acționează pe piața germană, prin microsite-uri customizate. Aceste microsite-uri stau între clienții MICE germani şi site-ul oficial MICE al țării. Ca un exemplu regional – până la dorințele și nevoile individuale ale clientilor germani.

Deși doar lansat în martie și aprilie 2012, aceste microsite-uri sunt deja cel mai de succes instrument de vânzări catre țările germanice (Germania, Elveţia, Austria). Pe Google Page Rank au lăsat mult în urmă site-ul oficial al ţării (Elveţia, Franţa, Danemarca, Malta). Acest lucru are un mare efect pozitiv: site-ul oficial al țărilor generează acum mult mai mulţi vizitatori din Germania decât înainte – cu ajutorul acestui microsite MICE.

Acest lucru aduce, de asemenea, beneficii substanţiale turismului de leisure din ţările menţionate.

Conceptul de social media newsroom MICE este conţinutul prezentării mele de la Conferinţa MICERO Academy 2012, Braşov / România, 22-24.08.

www.miceroacademy.eu

(interviul a fost acordat pe 06.08.2012 pentru MICEPRO Newsletter)

PS: Campania creată prin microsite-ul dedicat Franţei – Atout France’, a fost premiat la ITB Berlin 2012:

http://www.pec-kommunikation.de/2012/03/08/itb-award-in-silber-mit-unserem-kunden-atout-france-gewonnen/

 

3 comentarii


  1. Traiane,foarte corect ce zice omul.
    La promovare serioasa,temeinica..sintem praf!
    Croatia are un departament de Corporate,in Minister,pentru a se ocupa de promovarea specifica acestui tip de activitate.
    Intr- adevar,multe companii vor noi destinatii pentru MICE ,in alte tari,s- au saturat de Franta,Italia,etc.
    E simplu- trebuie sa stii sa te promovezi!!

    Răspunde

    1. Si culmea, pana si prieteni nemti, precum Peter Cramer, vor sa ne ajute si simt potentialul nostru… Doar la noi nu se face nimic la nivel de stat. Caci firmele fac de mult ce pot si ele, si unele inca foarte bine, pe sectorul MICE. Si in MICE e o „moda” a destinatiilor, iar Romania a avut mereu sanse, insa nefructificate. Organizatorii de evenimente cauta permanent noi si noi destinatii. Sunteti de acord ca MICE ar putea fi sansa noastra de crestere chiar si pe termen scurt, pana cand ne pozitionam ca imagine turistica?

      Răspunde

  2. Buna ziua.Ma numesc Strimbu Liliana ,sunt din Copsa Mica ,str. Laborator bloc 26 apt 6 Jud Sibiu .Sunt o mama pensionata pe caz de boala [Hernie disc operata ,Hipertensiune arterial ,osteoporoxa ,cardiopatie ischemica etc].Am in plas familial 4 copii ,cu varste cuprinse intre 13,15 18 si 21 ani.Toti sunt frati .Ii cresc din 2001 .Cei mici sunt bolnavi cu Hipotrofie ponderala ,Anemie carentiala ,Hipoconadism .Ei fac un trat cu Omnitrope un trat foarte scump ,daca ar fi sa-l platesc[5000lei].Trat este gratuit,dar ei au nevoe de alimentatie foarte buna si de un regim de viata special.Acesti copii sunt bolnavi din cauza mizeriei in care au trait pana I-am luat in plasament.Au facut trat ptr tbc 2 ani de zile.,pana in 2003 .De atunci am probleme de sanatate cu ei.Acesti copii ,nu cresc ,nu se dezvolta sunt slabi..Datorita starii lor de sanatate si neajunsurilor am rams in urma cu ratele la frigider,aragaz mobila ,casa.Nu mai stiu incotro sa mai merg .Nu am gaz ,este oprit ,din cauza neplatii.Copiii au nevoe de alimente ,imbracaminte,incaltaminte.Din acest motiv am indraznit sa apelez la buna vointa dvoastra.Va rog daca puteti sa ne ajutati ,cu cat se poate ptr a depasi cat de cat greutatile cu care ne confruntam in acest moment Vin sarbatorile se Paste si nu avem nimic..Va las un nr de cont.RO82CECEC001946250353311 si un nr de tel.0746494199 Va multumesc Va dorim multa sanatate ,fericire si Paste fericit! .Cu stima Strimbu Liliana si copiii.

    Răspunde

Lasă un răspuns la strimbu liliana Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.