„Călătoreşte inteligent, călătoreşte asigurat cu Travel Guard”
– Interviu cu Andrei Munteanu, Travel Manager Travel Guard – Chartis România, publicat în revista „Travel Advisor” – octombrie 2011
Domnule Munteanu, care sunt principalele tipuri de asigurări de călătorie pe care le oferă Travel Guard – Chartis?
Gama de produse pe care o oferim este una variată. În funcţie de scopul călătoriei, turistul poate opta pentru o asigurare simplă cu acoperire medicală şi de accidente sau poate achiziţiona unul dintre produse care acoperă mai multe riscuri. Printre cele mai importante acoperiri enumerăm anularea sau întreruperea călătoriei, pierderea/furtul/deteriorarea sau întârzierea bagajelor, plecarea sau conexiunea ratată, întârzierea călătoriei, cheltuieli juridice etc. Pe lângă aceste produse, turistul poate adăuga unul dintre produsele opţionale care acoperă cheltuielile medicale şi de accidentare în urma practicării sporturilor de iarnă sau sporturilor extreme. Urmărind evenimentele din ultima perioadă, de curând am lansat şi un produs care acoperă turistul şi serviciile achiziţionate (croaziere, bilete avion, cazare) în cazul producerii unei catastrofe naturale.
Cum vedeţi evoluţia pieţei asigurărilor de călătorie din România în acest an, faţă de cel precedent? Care sunt obiectivele Chartis pentru 2012?
Piaţa asigurărilor de călătorie în 2011 este în continuă creştere. Odată cu creşterea numărului de călătorii în străinătate se va observa o creştere şi pe piaţa asigurărilor de călătorie. Chartis a înregistrat o creştere pe acest segment. Planul Chartis România pentru următorul an înseamnă consolidarea parteneriatelor deja existente şi introducerea de parteneri noi. Totodată, în 2012 ne vom orienta să dezvoltăm considerabil business-ul.
Cum percepeţi că recomandă agenţiile aceste asigurări turiştilor? Conştientizează turiştii importanţa asigurărilor şi riscurile implicate în cazul deplasărilor în străinătate?
Majoritatea agenţiilor de turism recomandă sau chiar insistă asupra încheierii unei asigurări de călătorie, însă problema majoră în acest domeniu îl reprezintă lipsa informaţiei şi mediatizării acestor asigurări. Sunt în continuare turişti care nu au intrat în contact cu asigurările de călătorie sau refuză achiziţionarea unei astfel de poliţe. Apoi observăm o reticenţă faţă de alegerea produselor complexe care îi permit turistului să fie acoperit pentru cât mai multe evenimente neaşteptate. Importanţa acestor asigurări este una foarte mare însă datorită lipsei de informaţii face ca Vânzarea să fie una destul de dificilă.
De ce este necesar ca turistul să îşi facă asigurări de călătorie?
Necesitatea unei asigurări de călătorie se exprimă diferit pentru fiecare turist în parte, deoarece beneficiile sunt diferite. În ultima perioadă am observat o creştere a daunelor pe motive medicale şi este imposibil să nu constantăm că, indiferent dacă vorbim de un simplu consult sau de o operaţie complexă, cheltuielile medicale pot depăşi uşor 2-3.000 EURO. În aceste cazuri, o astfel de asigurare scapă turistul de orice problemă şi acesta se poate bucura în continuare de vacanţă. Un alt beneficiu important îl reprezintă recuperarea cheltuielile efectuate cu călătoria în cazul îmbolnăvirii, accidentării sau decesului.
Care a fost opţiunea preponderentă a clienţilor, anul trecut? Cum consideraţi că va arată profilul clientului în 2012?
Cererea cea mai mare o reprezintă produsele de bază şi anume asigurări medicale de călătorie. Pe parcurs, clienţii s-au obişnuit cu produsele noastre şi au cumpărat asigurări mai complexe. Pentru 2012, ne aşteptăm de la o cerere mai mare din partea clienţilor pentru asigurările de călătorie cu mai multe tipuri de acoperiri. Am avut şi cazuri când unii clienţi au solicitat acoperiri noi de aceea suntem întotdeauna în căutarea unor produse care să satisfacă cerinţele acestora.
Travel Guard este în pas cu tehnologia, juriul Travel Advisor Media & Asociaţia Geneze oferindu-i, în cadrul Galei Premiile Bucureştilor din mai, premiul pentru cele mai inovatoare produse de asigurări de călătorie. Cum a evoluat vânzarea produselor Travel Guard prin Amadeus Selling Platform?
Evoluţia vânzărilor prin Amadeus Selling Platform este una ascendentă. Parteneriatul cu Amadeus permite agenţiilor să emită asigurările de călătorie direct din sistem cu un acces instant la toate informaţiile (tarife, acoperiri) şi cu posibilitatea de a emite aceste asigurări împreună cu un bilet de avion sau separat de acesta. Uşurinţa, rapiditatea şi accesul în timp real, sunt doar câteva dintre avantajele emiterii asigurărilor prin platforma Amadeus.
Ce avantaje obţin agenţiile de turism dintr-un parteneriat cu Chartis – Travel Guard?
Prin parteneriatele pe care le oferim pe plan local, atât cu agenţii de turism, cât şi companiile aeriene demonstrează capacităţile noastre de a oferi produse inovatoare, unele fiind unice pe piaţa din România. Partenerii noştri sunt aleşi cu atenţie, fie că vorbim de sisteme de rezervări precum Amadeus, companii aeriene precum WizzAir sau Czech Airlines, sau agenţii de turism online: eSky, Vola, Paravion etc. Feedback-ul primit din partea acestora nu arată decât că suntem un partener de încredere şi implicat în relaţia partener-client.
Ce alte produse intenţionaţi să dezvoltaţi pentru piaţa asigurărilor de călătorie?
În acest moment există mai multe proiecte pe care le avem în dezvoltare pentru aducerea unor îmbunătăţiri la asigurările de călătorie, dar analizăm posibilitatea introducerii altor asigurări care au directă legătură cu industria turismului.
Cum intenţionează compania dumneavoastră să-şi impună prezenţa pe acest segment de piaţă? Care ar fi punctele tari care definesc activitatea dumneavoastră ca asigurator?
Întotdeauna am mizat pe un produs uşor de înţeles, uşor de vândut şi uşor de cumpărat. Suntem în continuă dezvoltare şi căutam noi modalităţi de a pune la dispoziţie produsele noastre. Pe lângă aceste aspecte, noi ţinem la legătura pe care o avem cu partenerii şi clienţii noştri, încercând să le oferim servicii de calitate, profesionalism şi siguranţă. Spre exemplu, departamentul de daune este una dintre cele mai importante piese din motorul pe care îl numim asigurări. Fiind vorba de un serviciu intangibil, clientul are nevoie să ştie că, dacă are probleme, va putea să discute cu cineva şi chiar să fie despăgubit. De aceea, ne mândrim cu performanţele departamentului nostru de daune, lucru dovedit de feedback-ul pozitiv venit din partea clienţilor şi partenerilor noştri.
Ce aşteptaţi de la anul 2012, din punct de vedere al asigurărilor? Care ar fi definiţia de bază a asigurărilor în 2012?
Pentru 2012 avem aşteptări foarte mari. Odată din prisma lansării unor parteneri noi, a unor produse noi, cât şi a implicării partenerilor deja existenţi, care ne-au susţinut dezvoltarea de-a lungul timpului. Din punctul meu de vedere, definiţia de bază a asigurărilor este „călătoreşte inteligent, călătoreşte asigurat cu Travel Guard”.
A consemnat Traian Bădulescu