Miercuri, 11 martie, hotelul Marshal Garden din Bucureşti va găzdui Adunarea Generală a Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), în cadrul căreia vor avea loc alegerile pentru funcţia de Preşedinte şi pentru membrii Consiliului Director, pentru un mandat de doi ani.
Am fost redactor-şef al revistei ANAT Media între 2003 şi 2010 şi purtător de cuvânt al acestei asociaţii între 2005 şi 2010. Legăturile mele cu ANAT şi cu breasla agenţiilor de turism sunt şi mai vechi, încă de prin 1997-1998, când am făcut, ca student, primii paşi în presa de turism, la săptămânalul “Ziua Turistică”.
Este prima oară când ANAT are trei candidaţi la alegeri, după 2004, când Lucia Morariu câştiga primul mandat de preşedinte, având drept contracandidaţi pe… Alin Burcea, Dragoş Anastasiu şi Gheorghe Fodoreanu. Toţi ceilalţi trei, preşedinţi la rândul lor de-a lungul timpului.
Mă bucur că în prezent sunt trei candidaţi care chiar îşi doresc să facă ceva pentru ANAT, să schimbe ceva şi care au platforme interesante şi ambiţioase. Unele puncte sunt chiar comune. Voi fi imparţial (până la urmă sunt jurnalist) şi voi reda câte un interviu cu fiecare dintre cei trei candidaţi. Fie să câştige cea mai bună strategie şi cel mai bun candidat care va putea implementa acea strategie. Mult succes!
Interviu cu Dan Anghelescu, director general „La Piovra Turista”
Membru în Consiliul Director ANAT
Preşedintele Comisiei Resurse umane, formare și perfecționare profesională a ANAT
– Ce v-a determinat să candidaţi la preşedinţia ANAT?
– Este nevoie de o schimbare, în sensul unei atenţii acordate în mod egal tuturor membrilor, indiferent că sunt agenţii de turism mari, medii sau mici, alături de o modernizare şi de o îmbunătăţire a modalităţilor de comunicare, atât între membri, cât şi către parteneri şi public. Toţi membrii trebuie să se simtă egali şi protejaţi sub umbrela asociaţiei.
– Prin ce credeţi că vă deosebiţi de ceilalţi candidaţi?
– Până la urmă, alegerile ANAT nu au o miză financiară ori politică, ci implică apariţia unei conduceri responsabile, care să sprijine breasla agenţiilor de turism. La momentul actual, consider că pot fi un bun preşedinte pentru ANAT, ţinând cont că am o experienţă de 30 de ani în turism şi de 20 de ani în interiorul ANAT, şi cred că pot reprezenta bine atât agenţiile mari, cât şi agenţiile de turism mici. Oricum, un preşedinte are nevoie de echipă în jurul său. Sincer, mi-aş dori să-i am în echipă pe ceilalţi doi contracandidaţi.
– Care este strategia dumneavoastră pentru urmăatorii doi ani, în cazul în care veţi fi ales preşedinte ANAT?
– Interactivitate mai mare, „ieşirea” pe presă rapidă şi promptă, aşa cum era mai de mult. Cât mai multe evenimente şi de forumuri private, organizate pentru membri. ANAT este o asociaţie, nu o corporaţie, şi trebuie să fie dinamică, alertă.
Negocierea cu asiguratorii, cu furnizorii pentru a obţine tarife avantajoase pentru membrii noştri. O implicare activă în promovarea agenţiilor membre în presă şi formarea contuuă a consultanţilor de turism din agenţiile membre GRATUIT.
– Cum vedeţi ANAT peste 2 ani, la terminarea mandatului dumneavoastră, în cazul în care veţi fi ales preşedinte?
– Cea mai puternică asociaţie patronală din turismul românesc. Unită, echilibrată moral şi financiar, cu un număr sporit de membri şi cu tineri care doresc să fie implicaţi în ANAT prin depunerea candidaturilor la Consiliul Director şi la preşedinţie.
A consemnat,
Traian BĂDULESCU