Miercuri, 11 martie, hotelul Marshal Garden din Bucureşti va găzdui Adunarea Generală a Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), în cadrul căreia vor avea loc alegerile pentru funcţia de Preşedinte şi pentru membrii Consiliului Director, pentru un mandat de doi ani.
Am fost redactor-şef al revistei ANAT Media între 2003 şi 2010 şi purtător de cuvânt al acestei asociaţii între 2005 şi 2010. Legăturile mele cu ANAT şi cu breasla agenţiilor de turism sunt şi mai vechi, încă de prin 1997-1998, când am făcut, ca student, primii paşi în presa de turism, la săptămânalul “Ziua Turistică”.
Este prima oară când ANAT are trei candidaţi la alegeri, după 2004, când Lucia Morariu câştiga primul mandat de preşedinte, având drept contracandidaţi pe… Alin Burcea, Dragoş Anastasiu şi Gheorghe Fodoreanu. Toţi ceilalţi trei, preşedinţi la rândul lor de-a lungul timpului.
Mă bucur că în prezent sunt trei candidaţi care chiar îşi doresc să facă ceva pentru ANAT, să schimbe ceva şi care au platforme interesante şi ambiţioase. Unele puncte sunt chiar comune. Voi fi imparţial (până la urmă sunt jurnalist) şi voi reda câte un interviu cu fiecare dintre cei trei candidaţi. Fie să câştige cea mai bună strategie şi cel mai bun candidat care va putea implementa acea strategie. Mult succes!
Interviu cu Răzvan Andrei Nacea, director general Seytour Bucureşti
Coproprietar „Centrul de Excelenţă în Sănătate şi turism” – unic în lume
Preşedintele Grupului de lucru de turism medical al ANAT
Delegat la ECTAA Bruxelles pentru Incoming
– Ce v-a determinat să candidaţi la presedinţia ANAT ?
– Am considerat că este timpul ca tinerii să se implice, că este momentul să împărtăşesc cunoştinţele şi experienta mea internaţională şi în cadrul ANAT. Este foarte uşor să stai deoparte şi să critici.
– Prin ce credeţi că vă deosebiţi de ceilalţi candidaţi?
– Nu am înţeles de ce sunt întrebat „cu ce mă deosebesc?” sau am mai auzit şi „de ce să te votez pe tine şi nu pe unul din ceilaţi doi candidaţi?”. Poate că am trăit prea mulţi ani într-o altă cultură, în ţări cu alte mentalităţi, însă nu cred că membrii trebuie să aleagă persoana ci programul său de management şi experienţa care îl recomandă ca un candidat demn de această poziţie. Un candidat trebuie să lase faptele să vorbească de la sine, concret ce a făcut până acum ca oamenii să-şi dea seama că ai cu adevărt potenţialul de a implementa un program de management şi că poti lucra într-un cadru asociativ complex.
De aceea mi-am prezentat punctual tot programul meu de management dar şi experienţa practică internaţionala care mă recomandă.
– Care este strategia dumneavoastră pentru urmatorii doi ani, în cazul în care veţi fi ales preşedinte?
– Voi încerca să-mi susţin programul prezentat alături de colegii mei. Este o muncă în echipă şi toţi cei din Consiliul Director vor avea un rol important.
Pentru a putea implementa programul de management o să-mi organizez timpul în stilul elveţian cu care am fost obişnuit şi până acum. Sediul ANAT va deveni o a doua casă pentru mine, unde va trebui să mă implic în gestionarea activităţilor de zi cu zi şi în coordonarea executivului şi a comisiilor. Însă executivul va trebui să iasă în faţă. Preşedintele trebuie să fie foarte bine documentat şi la curent cu toate problemele zilnice din industrie. Şi ca să facă asta trebuie să fie prezent, să se implice şi să susţină echipa. Va fi foarte greu să facă asta un candidat care nu locuieşte în Bucureşti. Preşedintele trebuie să se consilieze inclusiv cu oameni cu experienţă din domeniu, care nu au interese în conducerea unei agenţii de turism. Am înţeles că a deranjat acest aspect, însă este normal ca ANAT să fie condus corect, echidistant şi în interesul tuturor membrilor.
– Cum vedeţi ANAT peste doi ani, la terminarea mandatului dumneavoastră, în cazul în care veţi fi ales preşedinte?
– O asociaţie patronală puternică, unde interesele membrilor vor fi reprezentate corect la nivel naţional, care a comunicat transparent şi permanent toate activităţile comisiilor, o asociaţie care a inovat în domeniul turismului şi care a devenit un model demn de urmat, o asociaţie unde tinerii au găsit spijin în dezvoltarea unei agenţii de turism. Un ANAT care a ştiut să asculte membrii şi care s-a implicat activ în rezolvarea problemelor semnalate de ei.
A consemnat,
Traian BĂDULESCU