Care este reţeta succesului când reuneşti 3 branduri: Dragoş Anastasiu, Eurolines şi TUI TravelCenter

Joia asta am trăit un eveniment profesional unic: conferinţa de final de an a EurolinesTUI TravelCenter, susţinută  la hotelul Radisson Blu.  Am fost implicat în organizarea evenimentului, alături de bloggerul şi consultantul în turism Răzvan Pascu pe partea de media şi, fireşte, alături de Dragoş Anastasiu şi de echipa Eurolines – TUI Travel Center în general.

Cu Dragoş Anastasiu am colaborat foarte mult în perioada în care a fost preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). Lider prin definiţie, a făcut schimbări în asociaţie în sensul bun şi a contribuit la dezvoltarea ei, venind cu experienţa de business, dar şi cu experienţa germană (Dragoş Anastasiu a trăit mulţi ani în Germania).

Astfel că m-am bucurat să pot contribui la ultima conferinţă de presă de final de an din domeniul turismului, susţinută de Eurolines – TUI Travel Center. Au fost prezenţi peste 60 de jurnalişti, ceea ce arată puterea unui brand şi a unei organizări „nemţeşti”.

Conceptul Eurolines – TUI TravelCenter a fost unul unic şi original: conferinţă de presă organizată la Radisson Blu, un scurt tur cu cel mai nou autocar al companiei prin centrul Bucureştiului, cu o oprire în faţa primului sediu TUI TravelCenter din România – Nova Travel, şi apoi bufet şi networking cât cuprinde la hotelul Howard Johnson.  La ultimul hotel se desfăşura conferinţa Business Days, unde a fost speaker şi liderul Eurolines – TUI TravelCenter, Dragoş Anastasiu.  Acolo am avut ocazia să ne intersectăm şi cu alţi speakeri şi oameni de afaceri deosebiţi, precum Andi Szekely sau Marius Ghenea, colegul lui Dragoş Anastasiu la cunoscuta emisiune „Arena Leilor”, difuzată pe TVR2.

Filmarea integrală a conferinţei o puteţi urmări aici:

Link: http://www.privesc.eu/Arhiva/14039/Conferinta-pe-tema—-TUI-TravelCenter—

Dar ce a transmis Eurolines – TUI Travel Center la această conferinţă? Lăsăm cifrele şi informaţiile să îşi spună cuvântul.

TUI TravelCenter sau cum să creşti vânzările cu 121% într-un an de criză

După aproape doi ani de discuţii şi negocieri purtate cu liderul mondial al turismului în ceea ce priveşte viitorul numelui TUI în România, în data de 20 septembrie 2011 Eurolines şi TUI Travel PLC anunţau, în prezenţa întregii industrii turistice, faptul că au ales să lucreze împreună pentru a avea un viitor comun în România.

Pentru anul 2012, Grupul Eurolines prezintă presei şi partenerilor rezultalele înregistrate.

1. INDICATORI FINANCIARI

Linia de business care se remarcă printr-o creştere semnificativă a volumul tranzacţiilor este cea a activităţii de turism – 121% pentru 2012 fata de 2011, brandul TUI TravelCenter fiind un atu important.

Principalii trei factori cărora li s-a datorat creşterea sunt:

–        Calitatea produselor turistice şi know how-ul vânzării lor (training de sisteme pentru consultanţii TUI TravelCenter)

–        Permanenta investiţie în pregătirea profesională a consultanţilor de turism

–        Pachetele dinamice, personalizate în funcţie de cererea, de dorinţa clientului.

Per total, Grupul Eurolines preconizează că va încheia anul 2012 cu o cifră de afaceri de aproximativ 243 milioane de lei faţă de 183,2 milioane lei in 2011.

70% din cifra de afaceri a Grupului în acestă perioadă o reprezintă activitatea companiei Touring Europabus România, compania care deţine reţelele de agenţii de turism Eurolines şi TUI TravelCenter.

La final de 2012, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2011, Touring Europabus România va înregistra urmatoarele creşteri:

Cifre 2012 vs. 2011

Linia de business

Estimă creştere pentru 2013 vs. 2012

121,00% ajungând la o cifră de 43,56 milioane lei

Pachete turistice distribuite prin reţelele de agenţii TUI TravelCenter şi Eurolines

79,00%

13,00%, ajungând la o cifră de 36,3 milioane lei

Transport internaţional cu autocarul, operat sub brandul Eurolines România

8,00%

45,00%, ajungând la o cifră de 74,58 milioane lei

Bilete de avion

18,00%

 

Creşteri importante le-au avut şi alte companii din Grup.

Astfel, pe lânga Touring Europabus, care a încheiat perioada ianuarie – august cu o crestere de 60% faţă de anul trecut, urmatoarele companii merita menţionate:

–        NOVA Travel, tour-operatorul Grupului, a înregistrat în 2012 o creştere de 30% faţă de  2011. Această creştere se datorează operării primului charter marca TUI, cu plecare din România şi destinaţie Antalya. Alte trei destinaţii noi (Creta, Kos şi Rhodos) sunt în pregătire pentru vara anului 2013 şi vor fi distribuite prin reţeau TUI TravelCenter, precum şi prin alte reţele partenere.

–        TOURING RENT AUTO, care operează pe piaţa românească sub brandul Payless, va avea o creştere estimata de 31% la sfârşitul anului 2012.

În 2013, strategia Grupului se va axa în continuare pe procesul de transformare dintr-o organizaţie de referinţă în turism şi transport, într-una de excelenţă, cu focus 110% pe client.

Mai multe chartere în organizare proprie şi o prezenţă sporită în mediul on-line sunt de asemenea pe lista de priorităţi.

Reînnoirea flotei de autocare este un alt obiectiv (permanent) ce se regăseşte şi în planurile din 2013.

2. AGENŢII

Un număr total de 59 de agenţii proprii, la care se adaugă francizele şi cei peste 500 de revânzători, distribuie produsele celor mai mari tour-operatori români şi internaţionali, cota produselor TUI fiind în ascensiune.

Până în prezent, sub brandul TUI TravelCenter există 37 de agenţii destinate clientului final, două birouri dedicate clienţilor corporate şi respectiv revânzătorilor, precum şi o agenţie on-line www.tui-travelcenter.ro

Numărul agenţiilor Eurolines se ridică în prezent la 23, de asemenea în creştere prin deschidera în aprilie a agenţiei Piteşti Autogară.

Grupul Eurolines şi-a propus ca, în decurs de trei ani, să ajungă la un număr de 100 de agenţii TUI TravelCenter în toată ţara.

În directă legatură cu expansiunea reţelei se află şi numărul de angajaţi ai Grupului, acesta ajungând în  2012 la 450 angajaţi faţă de 383 în 2011.

3. POZIŢIONARE

Obiectivul calitativ al parteneriatului a fost încă de la început  ridicarea standardul industriei turistice româneşti printr-o mai bună pregătire profesională a consultanţilor de turism, o altă imagine a agenţiilor, dar şi mai mult zambet (“we put a smile on peoples faces” este sloganul TUI în lume!),  o mai mare transparenţă, o mai mare încredere sau, altfel spus, o altă percepţie asupra unei agenţii de turism.

Investiţia în imaginea TUI TravelCenter s-a ridicat până acum la cca. 400.000 Euro şi a acoperit o  paletă largă de acţiuni, de la rebrandingul agenţiilor Eurolines în TUI TravelCenter până la deschiderea de noi puncte de lucru şi acţiuni de marketing specifice industriei turistice.

4. ALTE INFORMAŢII

Grupul Eurolines este alcătuit din 16 companii din România, Germania şi Rep. Moldova. Grupul deţine brandul Eurolines şi dreptul exclusiv de folosire a brandului TUI TravelCenter în România.

 

Preferinţele turiştilor TUI TravelCenter Romania:

Prezentare conferinta Cosmin Marinof 13 12 2012

O scurtă istorie TUI

Despre TUI la nivel european şi cum a fost percepută marca în România

TUI este cel mai cunoscut brand la nivel european şi numărul 1 mondial în ceea ce priveşte volumul tranzacţiilor anuale. Istoria TUI, pe scurt, este urmatoarea: un mare grup german specializat în extracţii miniere a decis, în urma unei analize  din perspectiva creşterii şi profitabilităţii, să se reorienteze către piaţa serviciilor turistice. Punctul de pornire l-au reprezentat nevoile exprimate de către sindicatele proprii, care doreau şi erau interesate de călătorii de agrement. La acel moment, Germania avea deja o istorie în organizarea de excursii şi călătorii de vacanţă destinate clasei mijlocii.

Procesul de transformare a început în 1997, iar în 2006 TUI a vândut ultima sa proprietate industrială. De atunci se concentrează pe deplin asupra activităţii de bază – turismul.

Foarte curând, TUI a devenit prima alegere în materie de vacanţă a germanilor middle şi high class, Directorul General de la acel moment, Dr. Michael Frenzel, având viziunea îndrăzneaţă de a transforma un brand naţional într-unul mondial.

În zilele noastre, TUI, cu o cifră de afaceri de peste 16,4 mld Euro, aproximativ 10% din PIBul României, este primul furnizor de servicii, controlând întregul flux al lanţului turistic. Deţine 261 de hoteluri în staţiuni din întreaga lume, structurate în lanţuri hoteliere specializate, cea mai mare flotă de avioane proprii ce operează zboruri charter către aceste staţiuni şi nu numai (143 aeronave), un important număr de vase de croazieră,  crează produse (turoperare) şi administrează reţele de distribuţie. Toată această infrastructură poartă zâmbetul TUI şi sloganul ce a devenit misiunea companiei „Putting a smile on people‘ s faces” formează WORLD of TUI.

Percepţia TUI în România este puţin nuanţată. În anii ’70, când litoralul românesc era prezent între preferinţele turiştilor occidentali, TUI devenise aproape un substantiv comun în vocabularul de specialitate, reprezentând principalul furnizor de turişti străini în România. Această activitate poartă numele de incoming şi a funcţionat cu succes până la sfârşitul anilor ’80. Deşi TUI nu a dispărut de pe piaţa internă, activitatea sa a fost constant şi masiv diminuată din punct de vedere incoming. În 2003 s-au pus bazele unui parteneriat privat între TUI Travel şi compania românească Danubius Travel, specializată în oferirea de servicii turistice călătorilor veniţi în România prin programe de croazieră.

Anunţul creării TUI TravelCenter prin Eurolines în septembrie 2011 a părut familiar şi uşor de asociat, în lumina informaţiilor prezentate până acum, însă vorbim de lucruri diferite, complementare.

Semnarea acestui parteneriat strategic cu TUI Travel PLC se referă la activitatea de distribuţie a produselor şi serviciilor TUI în România, activitate care poartă numele de outgoing (turiştii români care călătoresc către destinaţii de vacanţă externe).

TUI TravelCenter prin Eurolines reprezintă cel mai extins şi mai variat concept de reţea de agenţii în care se regăsesc, pe lângă produsele TUI, prezente în proporţie mare, şi produsele celorlalţi turoperatori germani şi români importanţi. Prin acest mix de produse sigure şi calitative, dublate de servicii de consultanţă şi asistenţă turistică customizată pe profilul fiecărui client, TUI TravelCenter îşi propune să devină prima opţiune de travel în conştiinţa românilor care îşi doresc produse şi servicii turistice.

World of TUI

Portofoliul de produse TUI este foarte mare şi diversificat. Ne face plăcere să vă prezentăm căteva dintre brandurile din World of TUI, din secţiunea Hotels&Resorts.

TUI este cel mai mare hotelier al Europei, iar secţiunea TUI Hotels & Resorts reuneşte toate brandurile hoteliere ce aparţin de World of TUI. Hotelurile se află în locaţii premium şi oferă siguranţă, calitate şi respectă standardele de mediu. În plus, sunt tematice:

1. Hoteluri pentru familii cu copii

TUI Best Family sunt acele hoteluri în care găsiţi game variate de divertisment, multe facilităţi pentru familii cu copii, ghizi specializaţi în programe pentru familii. Totodată, toate hotelurile TUI Best Family respectă standardele internaţionale de siguranţă pentru familii.

Club Magic Life oferă o intimitate aparte familiilor cu copii. În plus, conceptul All inclusive este la el acasă la aceste hoteluri: printre cele peste 170 de servicii incluse se numară restaurantele de primă clasă, divertismentul zilnic, echipamentul sportiv şi multe altele. La Club Magic Life nu ai costuri adiţionale! Este totul inclus, iar personalul hotelurilor este la dispoziţia turiştilor pentru a le face vacanţa cât mai frumoasă!

2. Hotelurile pentru cupluri

Sensimar: aceste hoteluri oferă intimitate, eleganţă, servicii high class şi sunt destinate cuplurilor. Serviciile premium şi serviciile wellness de la hotelurile Sensimar sunt recunoscute în întreaga lume. Totodată, poziţia privilegiată a hotelurilor este un plus pentru cei ce cauta vacanţe relaxante, liniştite, alături de persoana iubită.

Robinson: hotelurile Robinson sunt definite de înalta calitate a serviciilor, atmosfera pe care o oferă şi de programele de divertisment bogate şi foarte diversificate. Sloganul acestul lanţ hotelier este definitoriu pentru serviciile oferite: „timp pentru sentimente”.

3. Hoteluri potrivite atât pentru familii, cât şi pentru cupluri sau persoane singure

Hotelurile RIU sunt cunoscute pentru serviciile calde şi atmosferă familiala pe care o oferă. Cuvântul definitoriu pentru conceptual RIU este libertate, pentru că, în oricare hotel RIU poţi alege oricând ceea ce vrei să faci, indiferent dacă sunteţi în vacanţă cu familia, cu persoana iubită sau dacă aţi venit singuri. Multitudinea de activităţi potrivite pentru toate vârstele vă dau această libertate!

Puravida este un lanţ hotelier axat pe sănătate şi wellness. Pe langă facilităţile SPA deosebite pe care Puravida le pune la dispoziţie, aveţi aici parte de o mulţime de programe sportive cu trainer dedicaţi şi de mâncare sănătoasă şi echilibrată.

Acestea sunt numai o mică parte din multitudinea de hoteluri TUI existente în lume, însă sunt cele mai cunoscute şi mai frecventate de turişti!

TUI face din vacanţă un moment special prin pachetele customizate, pregătite după dorinţa clienţilor. Alegând un hotel din brandul TUI puteţi avea siguranţa unei vacanţe de calitate!

Activitatea de incoming a Grupului Eurolines – TUI TravelCenter

Nova Travel şi Danubius sunt cele două companii din Grupul Eurolines care desfăşoară activitatea de incoming. Prezente pe piaţa românească din 1990, respectiv 1991 au intrat în Grup în 2004 (Nova Travel) şi în 2011 (Danubius Travel).

NOVA Travel, prima agenţie de turism cu capital privat din România, a devenit membru al reţelei de distribuţie Eurolines reuşind să asigure suportul logistic pentru vânzarea produselor specifice. În paralel a investit în activitatea de incoming şi s-a dezvoltat de asemenea pe componenta de Corporate Travel.

Danubius Travel, din 2003 parte din World of TUI, este una dintre primele companii de turism înfiinţate în România şi îşi are sediul central la Constanţa. Danubius şi-a păstrat ariile sale de expertiză şi după integrarea în Grup: turismul de incoming, croaziere şi business travel.

Activitatea pricipală a celor două companii constă în producţia şi derularea unor programe specifice în România, solicitate de partenerii externi.

În cursul anului 2012, au participat la aceste programe cca 30.000 de turişti din întreaga lume. Produsele achiziţionate de străini au fost sejururi la mare, munte şi circuite tematice (culturale, istorice).

Un segment aparte este reprezentat de turismul de corazieră: navele de pasageri sosite în porturile româneşti, Constanţa în pricipal, au adus un număr de cca. 10.000 turişti. Se remarcă aici croaziere tematice şi vase unicat precum:

–        The Peace Boat care a efectuat o croazieră mondială având la bord supravieţuitorii atacurilor nucleare de la Hiroshima şi Nagasaki. 500 de pasageri au plecat în această croazieră voluntar, militând împotriva armelor de distrugere în masă, fiind mărturiile vii ale posibilelor dezastre viitoare. În România, şederea lor a inclus un schimb de experienţă cu veterani din cel de-al doilea Război Mondaial, precum şi întâlniri cu autorităţile locale din Constanţa.

–        The Love Boat, porecla navei Pacific Princess, vedeta din filmul cu acelaşi nume, a poposit de asemenea în ţara noastră în 2012.

–        Costa Mediteraneea, una dintre cele mai reprezentative nave ale companiei Costa Crociere, a avut 5 escale în Portul Constanţa de-a lungul acestui sezon turistic, pasagerii fiind foarte mulţumiţi de programele şi ambientul prietenos oferit.

Pentru 2013, Grupul Eurolines, prin cele două companii membre axate pe activitatea de incoming, are în plan introducerea programelor tip city break în Bucureşti, Sibiu, Braşov, Timişoara, precum şi ofertarea cu preponderenţă a produselor noi (locaţii hoteliere construite în ultimii 2 ani).

O altă direcţie de dezvoltare este ofertarea de circuite garantate, eliminându-se astfel numărul minim de participanti şi extinderea portofoliu produselor de nişă cum ar fi circuitele pentru evenimente (ex.: Festivalul G. Enescu).

 

Foto: Traian Bădulescu, Romaniapress.ro, TUI TravelCenter

Film: privesc.eu

Un comentariu


  1. Toata admiratia din orice punct de vedere pentru d-l Dragos Anastasiu:inteligenta, modestie, eleganta, spirit practic si altele nenumarate.
    Nu am calatorit niciodata cu Eurolines, de aceea nu pricep, ca asa cum am citit in alte articole, ca Atlasib ( cu care am avut experienta nemultumitoare sa calatoresc Spania-Romania) este clasat inaintea acestei firme.

    Nu inteleg, ca din atatea guverne celebre niciunul nu i-a oferit portofoliul de ministrul turismului. Poate ca nici nu l-ar fi acceptat, dar era bine sa fie incercata propunerea

    Emisiunea *Puterea leilor* a fost ceva deosebita.Pacat ca nu mai dau in reluare. Foarte multe au fost de invatat.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *