Destinaţii 2013 unde veţi ajunge cu zboruri charter

În pofida situaţiei economice precare, dominată de criză, touroperatorii români estimează că numărul românilor care vor consuma pachete turistice în afara graniţelor va creşte în continuare. Ei vor cheltui, în continuare, cu precauţie, dar vor dori să călătorească. Mai mult, turiştii români vor prefera calitatea şi îşi vor alege cu o atenţie sporită atât agenţia de turism, cât şi hotelurile de destinaţie. Decizia este cauzată, în mare parte, de ţepele şi de lipsa de profesionalism a anumitor agenţii de turism, care au determinat turiştii să fie mai precauţi. De asemenea, românii au început să realizeze că… atât dai, atât face. Cam greu să beneficiezi de calitate la 199 de euro sejur cu zbor charter, sau la 70 de euro sejur fără transport.

În continuare, vă voi prezenta câteva destinaţii ale anului 2013, operate cu avionul, unde turiştii, dacă vor apela la touroperatori de încredere, vor beneficia de calitate maximă.Oricum, se pare că apogeul crizei a trecut şi la noi. Am tras învăţăminte cu toţii, am devenit mult mai precauţi şi am învăţat să preţuim banii.

Recomand, în continuare, achiziţionarea pachetelor turistice în regim early booking.Atenţie! În acest an veţi putea achiziţiona mult mai devreme oferte de acest gen, primele fiind lansat cu ocazia Târgului de Turism al României de la ROMEXPO (15-18 noiembrie).

Orice pachet achiziţionat în perioada de Înscrieri Timpurii sau în afara acesteia se bucură de aceleaşi atribute de siguranţă şi calitate. Avantajul achiziţiei din timp a pachetului turistic o reprezintă preţul redus care este plătit la cumpărare. Un avantaj mai puţin vizibil, dar la fel de important, este faptul că turistul are siguranţa hotelului preferat în destinaţia de vacanţă aleasă şi poate beneficia de atuurile unei planificări timpurii (a concediului, a bugetului de cheltuieli în perioada excursiei etc.). Posibilitatea achitării în rate cu dobândă face ca acest pachet turistic să fie şi mai atractiv, pe lângă facilitatea obţinerii sale.

Atenţie! Toate aceste avantaje prezentate mai sus sunt 100% valabile doar atunci când pachetele turistice provin de la agenţii de turism cu nume solide, recunoscute pentru seriozitatea lor pe piaţa turistică.

1. TURCIA

De bună seamă, regiunea Antalya este destinaţia premium a românilor. De la începutul anilor 2000, din ce în ce mai mulţi turişti doresc Antalya. 5 stele, all-inclusive dus la extrem, sub diverse forme (ultra all inclusive, all inclusive a la carte etc.), confort maxim, piscine, servicii impecabile. Antalya este cea mai atractivă destinaţie de top atât pentru familiile pentru copii, cât şi pentru cuplurile sau familiile care doresc să se relaxeze şi să se distreze. Cele mai frumoase staţiuni, aflate atât la vest, cât şi la est de oraşul Antalya, fiecare cu specificul ei, sunt: Kemer, Lara-Kundu, Belek, Alanya, Side. An de an, doar în Antalya merg întrre 60.000 şi 80.000 de români.

Oraşul Antalya este capitala zonei mediteraneene, având peste 1,5 milioane de locuitori. Inaugurat la 1 aprilie 1998, Aeroportul din Antalya –pe care aterizează cursele charter cu turişti pentru toată regiunea – este unul dintre cele mai mari aeroporturi din sudul Turciei, alături de Bodrum şi Dalaman. În iulie 2011, aeroportul a fost ales drept „Best Airport in Europe” la categoria 10-25 de milioane de pasageri pe an de către AIC (Airports Council International). Între timp, în regiune a mai fost construit Aeroportul Alanya Gazipaşa, situat între Anamur şi Antalya, la 100 km est de Aeroportul Antalya.

Mai pe scurt, cine doreşte ultra all inclusive, servicii impecabile şi lux, va alege… Antalya.

Nu trebuie, însă, să omitem nici litoralul de la Marea Egee. Aici, sunt destule zboruri charter pe Bodrum, care deservesc atât regiunea Bodrum, cât şi Kuşadasi şi Marmaris.

Pentru sărbători, pe Antalya sunt operate câteva curse charter, turiştii putând beneficia de un Revelion ultra all inclusive la tarife foarte avantajoase (deh, iarna nu e ca vara…).

 

 

2. GRECIA

Vechea Eladă rămâne una dintre destinaţiile de masă preferate ale românilor, în pofida revoltelor de stradă din Atena sau a crizei profunde care a cuprins ţara. Până la urmă, şi România a făcut faţă unor astfel de revolte. Pe de altă parte, românii ştiu că grecii sunt foarte primitori şi, într-o mare măsură, ne seamănă mult, având o mentalitate comună. An de an, aici merg, în mod organizat, circa 300.000 de turişti români, din care peste 40.000 aleg pachetele turistice operat cu curse charter.

Principalele regiuni alese de către turiştii români sunt nordul continental al Greciei, dominat de regiunea Halkidiki, şi insulele (preferinţele românilor îndreptându-se spre insulele de la Marea Egee – Creta, Rhodos, Santorini, Skiathos, Thassos dar şi către insulele de la Marea Ionică – Zakynthos, Corfu). Pentru 2013, din ce ştiu, Grecia se va promova mai mult pe piaţa românească.

Economia Greciei se sprijină, fără îndoială, pe turism. Între 15 şi 20 de milioane de străini vin anual în Grecia, practic, mai mult decât dublul populaţiei. Nimic nu se compară însă cu insulele acestei ţări mediteraneene, împrăştiate haotic prin mările din sudul Europei. Alte peisaje, altă atmosferă, oameni mult mai relaxaţi. Iar ca să numeşti una dintre insule drept cea mai potrivită pentru concediu, deja comiţi un sacrilegiu. Pentru că nici una nu se compară cu cealaltă. Cele câteva zeci de insule principale sunt împărţite după diverse criterii, cel mai important fiind cel legat de marea în care se află fiecare grup. Principalele arhipelaguri sunt: Insulele Cyclos (cu Santorini, cea mai romantică insulă din lume), Insulele Dodecanese (cu Rhodos, cel mai însorit loc din Europa), Insulele Ionice (cu Ithaka, tărâmul lui Ulise) şi Insulele Sporade (cu Skopelos, cea mai verde insulă a Greciei şi filmul Mamma Mia). Creta are un loc aparte atât în turismul grecesc, cât şi în împărţirea administrativă. Din cauza dimensiunilor sale (este a cincea insulă ca mărime din Mediterana), nu face parte, practic, din nici un arhipelag.

3. SPANIA

Spania este una dintre cele mai populare țări din punct de vedere turistic din lume. În 2010, potrivit unui top alcătuit de Organizaţia Mondială a Turismului, s-a situat pe locul 4 ca număr de turişti (52,7 milioane), după Franţa, SUA şi China.

Cele mai populare destinații sunt metropolele Madrid și Barcelona, plus orașele Córdoba, Sevilia, Granada și Malaga în Andaluzia. Spania este și o destinație populară de vară, cu Valencia, Insulele Canare și Insulele Baleare fiind foarte vizitate.

An de an, în Spania ajung ca turişti circa 60.000 de români, din care peste 20.000 aleg transportul cu avionul, cu curse charter. Aceştia preferă sejururi operate cu zboruri charter către insulele din Marea Mediterană (Insulele Baleare – Palma de Mallorca, Ibiza), staţiunile de la Marea Mediterană (Costa Brava, Costa Blanca, Costa Dorada) sau insulele din Oceanul Atlantic (Tenerife), ori city-break-uri în Barcelona (unul dintre cele mai frumoase oraşe din lume).

De un mare succes se bucură, la români, programele sociale tip Senior (iniţiate de Spania – deci acestea sunt, practic, originalul), dedicate celor care au împlinit 55 de ani. Aceştia beneficiază, în extrasezon (octombrie – aprilie), de reduceri de circa 50% faţă de tarifele de bază, iar însoţitorii seniorilor primesc acelaşi discount. Doar în primul an (sezonul 2009 – 2010), pe acest program au fost circa 7000 de români, cu tot cu însoţitori. Principalele destinaţii incluse în programele Senior sunt Tenerife, Costa del Sol şi Mallorca.

Destinaţia no 1 de Revelion a Spaniei este, pentru români, oraşul Barcelona, către care există multe zboruri directe.

4. DUBAI

Dubaiul are un climat subtropical, motiv pentru care trebuie vizitat mai ales în perioada noiembrie-martie. O serie de companii aeriene, printre care se numără Air Bucharest, efectuează curse charter, în perioada amintită. De asemenea, de la 1 octombrie avem compania low cost a Dubaiului, Flydubai, care operează 5 curse săptămânal. De asemenea, de trei ori pe săptămână, un Boeing al companiei naţionale Tarom pleacă la lăsarea serii de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni şi aterizează patru ore mai târziu pe cel mai modern aeroport din Orientul Mijlociu – Dubai International Airport. Atenţie, formalităţile de intrare în ţară sunt lungi şi anevoioase. Dar se merită pe deplin. Dubaiul este principala destinaţie a muncitorilor din sud-estul Asiei, începând cu India şi terminând cu Filipinele. La sosirea în aeroport trebuie să vă aşezaţi la rând alături de familii întregi de asiatici şi de alţi cetăţeni ai lumii, pentru a vi se lua amprenta ochiului (o procedură cât se poate de inofensivă: vă uitaţi cu un ochi printr-un fel de binoclu şi vi se face o poză). 

În Dubai, facilităţile de cazare sunt extraordinare, combinând confortul european cu luxul oriental. Hotelurile modeste sunt rare, iar preţurile celor de lux sunt modice faţă de cele practicate în Europa. În plus, aici se află Burj al Arab, singurul hotel de 7 stele din lume şi Burj Khalifa, cea mai înaltă clădire din lume (828 m. înălţime, 160 de etaje).

De ce merg românii în Dubai? Pe lângă exotism, condiţiile de lux şi oportunităţile shopping-ului, Dubai reprezintă un adevărat miracol. În doar câteva zeci de ani, a ajuns dintr-un sătuc de pescuitori de perle, prototipul oraşului viitorului. S-a descoperit petrol, s-au obţinut bani mulţi, iar familia de emiri din fruntea Dubaiului a ştiut ce să facă cu aceşti bani. Dubaiul are facilităţi de shopping întâlnite doar la New York, Singapore sau Hong Kong, la preţuri mai reduse, emiratul fiind o zonă în care nu se percep taxe.

Pentru cele mai bune plaje, recomandarea este Jumeirah. Situată pe coasta Golfului Arabic, această parte a Dubaiului are plaje cu nisip fin şi palmieri. Aici se află şi hotelul Burj al Arab.
Dintre destinaţiile topului nostru, Dubai este singurul stat unde aveţi nevoie de viză pentru a intra. Aceasta costă 55 de dolari iar obţinerea ei vă este facilitată de către agenţia de turism cu care călătoriţi. Ca o curiozitate, în Dubai, deşi temperaturile depăşesc adesea 50 de grade Celsius, se află un centru de schi, săniuş şi snowboard, unde, în interior, sunt câteva grade sub zero. Tot în Jumeirah se află insulele artificiale Palm Islands

Şi în Dubai, merg, anual, circa 5000 de turişti români. Fireşte că este şi destinaţie de Revelion, chiar din ce în ce mai solicitată în ultimii ani.

5. MALTA

Republica Malta este un arhipelag în centrul Mării Mediterane, situat la 93 de km sud de Sicilia, Italia şi la 288 de km nord de Tunisia. Malta are o suprafaţă de doar 316 km², fiind unul dintre cele mai mici şi mai dens populate state din lume. Capitala de facto este Valletta, iar cel mai mare oraş este Birkirkara. Ţara are două limbi oficiale: malteza (considerată a fi limba naţională, combinaţie între arabă, dialectul sicilian al limbii italiene şi  cuvinte engleze; este, practic, singura limbă semitică vorbită în Europa, folosind ca scriere alfabetul latin) şi engleza. Statul maltez cuprinde şase insule: Malta (246 km²), Gozo (67 km²), Comino (3 km²), Filfla (care înseamnă “boabă de piper”) şi cele două insule gemene St.Paul. Malta este ţara cu cea mai mare densitate din Europa şi a treia ţară ca densitate din lume. 94 % din populaţie locuieşte în mediul urban.

Malta este un loc de unde a început istoria, ţinând cont că templele megalitice de aici, care datează de circa 7000 de ani, sunt mai vechi decât piramidele sau decât complexul de la Stonehenge. Istoria Maltei înseamnă, de asemenea, vestigii pornind de la Imperiul Roman, până la citadelele Cavalerilor Ioaniţi. Principalele pieţe turistice ale Maltei sunt, în prezent, Marea Britanie, Italia, Franţa, ţările scandinave şi Spania. Turiştii – majoritatea, europeni – vin atât pentru cultură, cât şi pentru agrement, diving, sporturi nautice, afaceri şi evenimente, învăţarea şi aprofundarea limbii engleze.

Malta are un şarm aparte care atrage 1,3 milioane de turişti străini pe an. Doar în sezonul estival, pe o perioadă de 2 luni şi jumătate, maltezii organizează peste… 70 de feste. Fiecare orăşel sau sătuc are un sfânt care îl patronează, iar maltezii îi dedică o zi aparte. Turismul de aventură este ca la el acasă în Malta. Printre programele opţionale recomandăm un jeep safari de câteva ore în insula Gozo – cea de-a doua insulă a arhipelagului maltez (cunoscută drept insula legendarei Calypso). Atenţie: în Malta se şofează pe dreapta, după sistemul britanic.

Pentru amatorii de distracţie, recomandăm din plin staţiunea St. Julian’s, situată pe insula Malta, la nord de Valetta, plină de discoteci, baruri şi cluburi. Pe principala arteră a vieţii de noapte, sunt înghesuite câteva zeci de cluburi, baruri şi localuri. Distracţia este ca la ea acasă. Anul trecut, Malta a primit circa 3000 de turişti români, iar cererea este în creştere.

Malta este şi destinaţie de Revelion, existând zbor charter în această perioadă.

Alte destinaţii de sărbători către care se operează curse charter din România sunt Finlanda (Laponia), Kenya, Thailanda (cursă regulată, locuri alocate, deci part charter) şi Egipt (care revine în topul preferinţelor turiştilor, dar rămâne să vedem cum va evolua cererea şi anul viitor).

3 comentarii


    1. Super, este o super destinatie. Cand veti avea amanunte, ca sa abordez si noile destinatii charter ale anului 2013?

      Răspunde

  1. In general se vor pastra cam aceleasi destinatii care au mers bine si anii trecuti. Curios va fi insa frecventa acestor zboruri precum si charterele care vor pleca din alte orase ale tarii , nu doar din Bucuresti. Oare touroperatorii vor arunca iar pe piata la inceput de sezon mult mai multe plecari iar apoi sa apara anulari ca si in anii trecuti??

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *