Conferinţa de presă cu tema „Promovarea online şi offline a obiectivelor naturale şi antropice cu potenţial turistic major, zona Nord-Est”

 

Moldova, pe harta turistica in 2011 – vezi destinatiile preferate

Conferinta de presa organizata la hotelul „Golden Tulip Victoria”

Numarul turistilor romani, dar si straini, a crescut anul acesta in zona de nord-est a Romaniei (Moldova), datorita proiectului „Calatoreste intr-un tinut de poveste”, realizat de Asociatia Infoturism, in colaboare cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, prin care au fost promovate, online si offline, 70 de obiective turistice mai putin cunoscute.

Consultantul Traian Badulescu spune ca este vorba de un proiect „ambitios, binevenit”, care pune in opera exact „ce ii lipsea turismului romanesc, pe partea de promovare”.

„Mi-a placut foarte mult ideea acestui proiect. Era exact ce lipsea in Romania, pe partea de promovare a turismului. Au fost promovate, prin intermediul site-ului Infoturism Moldova, 70 de obiective turistice mai putin cunoscute, din judetele Suceava, Botosani, Iasi, Vaslui, Neamt si Bacau.

Site-ul este dedicat turistilor romani, dar si straini, pentru ca materialele de prezentare sunt traduse si in limba engleza. De asemenea, cei care au intrat pe site au realizat un top zece al destinatiilor pe care le prefera”, a declarat Badulescu, miercuri, in cadrul unei conferinte de presa.

Valentin Oeru, presedintele asociatiei Infoturism, a precizat ca nu a fost un proiect usor, dar s-a declarat multumit de colaborarea pe care a avut-o cu echipa de la ministerul Turismului, care a intermediat acest proiect.

„Nu a fost un proiect usor. La unele obiective pe care le-am promovat, accesul s-a facut greu. In unele cazuri, reprezentantii locali au fost reticienti, insa in general am primit ajutor din partea primarilor, a consilierilor generali.

De exemplu, in unele locuri politia locala s-a oferit sa vina cu noi pe teren ca sa ne arate obiectivele mai putin cunoscute, ca sa filmam si sa facem fotografii. Desi aveam reticiente ca voi colabora cu cei de la stat, vreau sa va spun ca am lucrat bine cu echipa de la ministerul Turismului. Acest proiect il vom dezvolta si pe viitor si asteptam reactii de la turistii care viziteaza locurile pe care noi le-am promovat”, a declarat Oeru.

Destinatii de top din Moldova

Pe primul loc, in topul preferintelor, se afla manastirea Sfantul Ioan cel Nou, urmata de statiunea Cacica, din judetul Suceava.

Pe locul trei se afla statiunea Oglinzi, din judetul Neamt, pe locul patru, statiunea Durau, pe locul cinci, atelierele de la Carlibaba, iar pe locul sase, comuna Fundu Moldovei.

Pe locul sapte, localitatea Vorona, pe locul opt, centrul etnografic de la Vama, pe locul noua, atelierele de ceramica de la Marginea si pe locul zece, muzeul judetean Stefan cel Mare.

„Calatoreste intr-un tinut de poveste”

Proiectul „Calatoreste intr-un tinut de poveste”, in valoare de peste un milion de lei, a fost realizat cu bani europeni si a avut drept obiectiv promovarea cu impact national a potentialului turistic al produselor mai putin cunoscute specifice Regiunii Nord-Est.

In cadrul acestuia a fost realizat un portal cu informatii turistice (Infoturism Moldova), au fost promovate destinatiile si s-au facut deplasari la obiectivele turistice promovate.

Totodata, s-au creat 18 locuri de munca temporare, a crescut notorietatea locurilor promovate cu 5%, fata de 2008, iar numarul turistilor a crescut cu 15%, fata de 2009.

Sursa: www.ziare.com

Bookmark the permalink.

2 Responses to Conferinţa de presă cu tema „Promovarea online şi offline a obiectivelor naturale şi antropice cu potenţial turistic major, zona Nord-Est”

  1. Pingback: Călătorește (virtual) într-o lume de poveste

  2. Pingback: Călătorește (virtual) într-o lume de poveste | Turism 2.0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.