Gheorghe Fodoreanu propune un concept nou pentru standul României la târgurile internaţionale de turism

FodoreanuGheorgheFără drept de apel, Gheorghe Fodoreanu este considerat unul dintre “guru” incoming-ului românesc. Fost ghid ONT, Gheorghe Fodoreanu a fost unul dintre fondatorii touroperatorilor Simpa Turism, Simpa Sport şi Visit Romania. În 2007, a înfiinţat propria sa agenţie de turism, Invitation Romania, al cărei 100% proprietar este. În 2004 a fondat Comisia de Incoming a Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), iar între 2006 şi 2007 a fost preşedinte al ANAT.

Cea mai recent iniţiativă a lui Gheorghe Fodoreanu este o propunere privind schimbarea conceptului de stand al României la târgurile internaţionale de turism la care participă.

“Profităm de perioada imediat următoare, în care, cu ocazia Târgului de Turism al României, vor fi şi mai multe întâlniri, inclusiv cu directorii de birouri de promovare turistică din străinătate. Fără discuţie, cea mai directă şi eficientă metoda de promovare a României turistice în străinătate, în present, este standul de turism la târgurile internaţionale, subliniază Gheorghe Fodoreanu.

Fodoreanu subliniază că, în urma unor participări repetate şi numeroase la aproape toate târgurile din lume (din 1990 până în prezent), şi ca urmare a acumulării unei experiente consistente dar şi mai ales ca urmare a discutiilor repetate cu colegii de stand, a ajuns la concluzia că printr-un efort suplimentar, organizare şi amabilitate -standurile pot fi structurate mai performant, luând în considerare impactul de comunicare cu vizitatorii.   Stand Romania

Iată care sunt propunerile concrete ale lui Gheorghe Fodoreanu:

  1. Marcarea standului cu ROMANIA şi nu cu Autoritatea Naţională pentru Turism din România
  2. Obligatoriu construcţia să includă şi elemente de semnalizare (banner, balon, frunză), fixate la înălţimea maximă
  3. Desk-uri de înălţimea unui birou (80 cm) cu scaune normale (mai ales la târgurile pentru specialişti)
  4. O structură completă/variată a expozanţilor;   regiune tematică, monumente UNESCO, meşteşuguri de excepţie/reprezentative , potenţialul balneo, agenţii de turism specializate pe incoming (toate materialele în limba locală)
  5. O minimă prezenţă în catalogul / ziarul / revista ce apare la târg
  6. Participare cu bani a tuturor expozanţilor pentru a asigura, ritmic,  servirea unui pahar cu vin / ţuică / apă etc.
  7. Tombolă, premii, concursuri etc. în stand (pentru vizitatori, presă etc.). Premiile pot fi acordate de către expozanţi.
  8. Prezenţa şi accesul în zilele dedicate publicului a tour operatorilor locali cu programele ROMÂNIA puse în vânzare pe piaţa locală.
  9. Pliante, hărţi de la Autoritatea Naţională pentru Turism dar şi de la Consiliile Judeţene –
  10. Minimum o conferinţă de presă.
  11. Întocmirea criteriilor de selecţie a participanţilor în funcţie de tematica târgului; la unele manifestări suntem peste 60 în prima zi şi rămânem 10 în ultima zi.
  12. Invitaţii pentru o vizită de amabilitate a Ambasadei României; reevaluarea potenţialului Institutului Cultural Român (ICR).

Gheorghe Fodoreanu precizează că aceste propuneri reprezintă numai o invitaţie la dialog şi la o construcţie finală, puţin mai eficientă faţă de prezent.  Oricum, standurile trebuie să prezinte cel puţin următoarele teme: Balneo, Transilvania, Delta Dunării şi Bucovina.

Fodoreanu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *