SUCCESS STORY: Nicuşor Stan, “Ambasad’Or”-ul turismului de evenimente

Bookmark and Share

De multe ori, omul şi brandul creat de el sunt strâns legate. Steve Jobs a însemnat Apple şi invers, Bill Gates a însemnat Microsoft şi invers, iar pe piaţa de turism românească putem să ne gândim la alăturarea Dragoş Anastasiu – Eurolines. Aşa va fi, credem, şi în cazul lui Nicuşor Stan, antreprenor de succes şi proprietarul centrului de evenimente Ambasad’Or din Otopeni. Situat în zona de nord a Bucureştiului, pe Drumul Odăii 34-36, pe o suprafaţă de 10.000 mp, Ambasad’Or a fost ridicat într-un timp record, de doar opt luni. Cu o denumire obţinută din asocierea a doi termeni care duc cu gândul la segmentul high-end, însă cu preţuri situate la un nivel accesibil, complexul Ambasad’Or reprezintă soluţia „la cheie”, atât pentru organizarea de evenimente corporate, cât şi personale. Nicuşor Stan face parte din generaţia dinamică a noilor antreprenori, apărută după anii 90. Avocat de profesie, este un interlocutor sincer, direct, şi un om caracterizat de o gândire pozitivă, dispus să ofere sfaturi de business. De altfel, are deja o experienţă antreprenorială de succes, care culminează cu recenta creare a complexului Ambasad’Or. În curând, acestuia i se va adăuga şi un hotel tip boutique. Fiind recent invitat al emisiunii de turism „Trăieşte-ţi viaţa” (difuzată pe The Money Channel, în coproducţie cu „Travel Advisor Media”, editorul revistei „Travel Advisor”), Nicuşor Stan a răspuns unei provocări: are în intenţie şi o investiţie într-un centru modern de evenimente, târguri şi congrese, ceea ce momentan îi lipseşte României. Bun cunoscător al segmentului de evenimente, Nicuşor Stan a dorit, în următorul interviu, să îşi împărtăşească din experienţa privind acest sector al industriei turistice şi nu s-a oprit la a ne comunica doar „secretele” succesului complexului Ambasad’Or.

Travel Advisor: Domnule Stan, în pofida recesiunii economice, aţi lansat o poveste de succes: centrul de evenimente Ambasad’Or. Aţi luat o decizie dificilă şi riscantă: să înfiinţaţi o locaţie high class într-un an de criză. Ce v-a motivat să luaţi o atare decizie?

 

Nicuşor Stan: Absenţa de pe piaţă a unei asemenea locaţii m-a determinat ca în urma unui studiu pe segmentul organizării de evenimente, să demarez acest proiect. Deşi planul iniţial nu a fost atât de amplu, pe durata desfăşurării lucrărilor am îmbunătăţit şi modificat de nenumărate ori proiectul, astfel încât a rezultat ceea ce vedeţi astăzi.

Travel Advisor: A fost dificilă o atare investiţie? Care a fost valoarea sa şi în ce a constat?

 

Nicuşor Stan: În primul rând, datorită modificărilor aduse, valoarea investiţiei s-a modificat constant. Apoi, refuzul de a accepta execuţia unor părţi din lucrare la o calitate care nu mă satisfăcea complet, m-a determinat să refac chiar şi de două ori acele segmente ale proiectului, ceea ce, din nou, a însemnat suplimentarea bugetului iniţial. În final, costurile totale au depăşit de aproape trei ori estimarea făcută la demararea construcţiei.

Travel Advisor: Ambasad’Or este renumit drept un centru de evenimente “highclass”, care s-a impus extrem de rapid pe piaţă, datorită calităţii serviciilor oferite şi a arhitecturii unice. Prin ce se distinge produsul dumneavoastră?

 

Nicuşor Stan: Deşi avem doar un an de activitate, ne-am consacrat şi suntem recunoscuţi ca fiind cel mai luxos centru de evenimente din ţară. Pe lângă decoraţiunile excepţionale, arhitectura şi designul complexului nostru, atenţia către detaliu, respectul faţă de clienţii noştri, profesionalismul şi experienţa vastă a echipei Ambasad’or se adaugă ingredientelor ce fac diferenţa între oferta noastră şi ceea ce propune piaţa în momentul actual.

Travel Advisor: Ce segmente de clientelă aţi avut până în prezent şi ce alte segmente doriţi să “atacaţi”?

 

Nicuşor Stan: Clienţii noştri provin preponderent din segmentul middlehigh, segment pe care ne dorim să îl păstrăm ataşat valorilor şi standardelor noastre şi în continuare. Am revendicat cu succes statutul de cea mai de top locaţie pentru evenimentele private, însă ne dorim acelaşi statut şi confirmare şi din partea segmentului corporatist, al organizării de evenimente pentru companii.

Travel Advisor: Ce consideraţi că va aprecia clientul de evenimente al perioadei 2011-2012? Este mai pretenţios, doreşte mai multă valoare adăugată pentru banii investiţi?

 

Nicuşor Stan: Este o certitudine faptul că în ultima perioadă, clienţii devin din ce în ce mai pretenţioşi – în sensul bun al cuvântului – îşi doresc lucruri noi, avangardiste, dar şi servicii şi concepte de eveniment la cel mai înalt standard. Practic aici ne deosebim foarte mult de concurenţă: prin pachetele de servicii integrate pe care Ambasad’Or le oferă clienţilor săi şi printr-un foarte bun raport preţ-calitate.

Travel Advisor: Multe vedete din ţară şi străinătate au avut ocazia de a experimenta un eveniment în locaţia dumneavoastră. Vă rugăm să amintiţi câteva celebrităţi care au fost clienţi sau invitaţi ai Ambasad’Or.

 

Nicuşor Stan: Ca şi confirmare a standardului înalt al locaţiei noastre, am organizat cu succes evenimente importante pentru multe persoane publice cum ar fi Alina şi Cristi Borcea, Cabral şi Andreea Ibacka, Oana şi Viorel Lis, Andra şi Cătălin Măruţă…

Travel Advisor: Haideţi să facem un exerciţiu de imaginaţie. Reprezint o agenţie de turism organizatoare de evenimente şi vă contactez pentru a afla oferta dumneavoastră globală. Ce puteţi să-mi recomandaţi pentru iarna lui 2011 şi ce beneficii aş avea dacă aş alege drept locaţie Ambasad’Or?

 

Nicuşor Stan: Pentru sfârşitul de an 2011 am conceput pachete de servicii speciale adresate companiilor, petreceri tematice de Crăciun şi de sfârşit de an. În alcătuirea acestor pachete am ţinut cont de necesităţile specifice organizării evenimentelor corporate, atât în ceea ce priveşte bugetarea evenimentelor, cât şi a desfăşurării şi a dinamicii lor. De sărbători, vom decora întregul complex în aşa fel încât clienţii noştri şi invitaţii lor să simtă că au păşit într-o atmosferă de basm. Această atmosferă va crea contextul ideal pentru desfăşurarea petrecerilor de sfârşit de an, venind în completarea pachetelor de servicii şi a meniurilor special create cu această ocazie.

Pe lângă meniurile româneşti care includ barbeque, vin fiert şi multe alte produse tradiţionale, achiziţionate direct de la producători, oferim şi preparate din bucătăria internaţională ce pot satisface orice gusturi. Oferim de asemeni consiliere şi soluţii la cheie atât în ceea ce priveşte decoraţiunile necesare cât şi pe partea de entertainment necesară oricărui eveniment.

Travel Advisor: Ce cotă de piaţă deţineţi la ora actuală în industria de evenimente şi care sunt obiectivele dumneavoastră strategice pe termen lung?

 

Nicuşor Stan: Având în vedere că suntem doar în primul an de activitate, nu putem încă estima cota de piaţă ce ne revine. Probabil în luna ianuarie 2012 vom putea avea o imagine mai corectă a poziţionării noastre vis-a-vis de acest aspect. Din calculele noastre preliminare reiese că ne poziţionăm în topul primelor 3 locaţii din punct de vedere al încasărilor pentru organizarea de evenimente din Bucureşti. Ne dorim ca în viitor să putem extinde acest concept de locaţie şi în alte oraşe din ţară, motiv pentru care deja am demarat studiile de fezabilitate specifice pentru câteva proiecte.

Travel Advisor: Aţi anticipat oarecum următoarea mea întrebare. Intenţionaţi să extindeţi actualul proiect cu un hotel. Ce ne puteţi spune despre această viitoare investiţie? Ce alte facilităţi şi servicii noi intenţionaţi să implementaţi?

 

Nicuşor Stan: Poziţionarea strategică a centrului Ambasad’Or în vecinătatea a 2 aeroporturi, la limita oraşului, ne crează un avantaj deosebit pentru a dezvolta şi facilităţi de cazare. Avem în proiect un boutique hotel cu aproximativ 50 de camere de lux, personalizate individual, în aşa fel încât clienţii care ne vor frecventa constant să aibă parte de noi experienţe la fiecare vizită.

Travel Advisor: Aveţi deja o experienţă bogată în organizarea de evenimente. Consideraţi că Bucureştiul poate deveni o destinaţie de evenimente de succes? Puteţi argumenta, pro sau contra?

 

Nicuşor Stan: Bucureştiul este deja o destinaţie de evenimente de succes. Aici îşi au sediile multe companii mari şi drept urmare este mai accesibil să îţi organizezi evenimentele “aproape de casă”. În plus, datorită numărului mare de locuitori, această piaţă este mai dezvoltată în capitală faţă de restul ţării. Bucureştiul este o capitală europeană şi acest lucru este vizibil şi în acest segment de activitate, evenimentele şi facilităţile existente fiind pe măsură.

Travel Advisor: Cum aţi caracteriza industria românească de evenimente a anului 2011?

 

Nicuşor Stan: “Efervescentă” este cuvântul care caracterizează cel mai bine acest segment în anul 2011. Competiţia a devenit mai acerbă atât datorită evoluţiei şi rafinării gusturilor clienţilor cât şi datorită inaugurării de noi locaţii.

Travel Advisor: Cum vedeţi evoluţia pieţei de evenimente pentru 2012?

 

Nicuşor Stan: După o perioadă uşoară de stagnare la începutul anului 2011, am constatat un trend de creştere a cererilor, atât din partea persoanelor private pentru evenimentele sociale din viaţa familiilor, cât şi din partea companiilor care investesc din ce în ce mai mmult în acest segment de promovare, trend care credem că se va păstra şi în anul următor.

A consemnat Traian BĂDULESCU

Interviu publicat în revista Travel Advisor nr. 8

Number of View :7343
Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>