Alexandru Jurca: Parteneriatul în business – PRO sau CONTRA?

Alexandru Jurca – Expert business online

Am observat din ce în ce mai des un subiect de mare interes şi anume: asocierea în business şi de ce ar trebui (sau nu) să ai un asociat. Pentru că ni s-a părut că cel mai în măsură să dea sfaturi este un businessman de succes, l-am contactat pe Alexandru Jurca, expert în business online. Acesta ne va povesti despre câteva dintre situaţiile pe care le-a întâlnit de-a lungul timpului şi ce argumente pro și contra sunt pentru fiecare.

1. Asociarea cash-knowledge – (tu ai banii şi ai vrea că altcineva care pare bun să se ocupe de business-ul propriu zis) – o reţeta sortită eşecului în cele mai multe cazuri. Circulă pe net o poveste foarte bună a lui Warren Buffet în care spune că a avut câteva principii de la care nu s-a abătut de-a lungul timpului şi acestea au fost cheia succesului pentru el.

Şi unul din ele e acesta: nu investi cash serios într-un domeniu în care nu ai cunoştinte destule, mai ales dacă e vorba de o investiţie majoră şi pe care te bazezi. Nu vă aşteptaţi ca cineva la început de drum să vă poată construi un business dacă îi puneţi la dispoziţie partea financiară.

După cum vedeţi peste tot în jurul vostru, de multe ori nu partea financiară e cea care face un business să meargă. Dacă aşa ar sta lucrurile, atunci toţi am lua credite de la bancă şi am face milioane de dolari din $10k.

2. Asocierea “knowledge <-> cash” – este vorba de acea asociere în care unul dintre asociaţi vine cu totknowledge-ul (adică vine cu toate cunoştintele necesare pentru a da drumul la business, şi va continua să studieze modelul de afacere şi oportunităţi de creştere şi după asociere, de UNUL SINGUR) – nu tocmai cea mai bună alegere.

Şi vă spun şi de ce: dacă faci ceea ce trebuie, creşterea în acest tip de business e una foarte acelerată, iar investiţia iniţială oferită de unul dintre asociaţi ajunge să fie nesemnificativă faţă de cash-flowul pe care îl generează afacerea.

Când acest lucru se va întâmpla, nu va fi tocmai comod să fii tu singurul care caută metode de creştere şi îşi bate capul cu absolut tot. Dacă optaţi pentru acest model aveţi grijă la procentele cu care începeţi asocierea. nu oferiţi în nici un caz 50-50. Veţi fi dezamăgiţi în scurt timp atunci când banii încep să vină şi munca devine din ce în ce mai serioasă.

3. Asocierea “50-50 knowledge/cash” – un model foarte sănătos de a face business, însă cu o condiţie: cunoaşteti-vă bine înainte de a începe.

Cel mai nepotrivit lucru ar fi să sunaţi un prieten din copilărie cu care nu aţi mai avut de-a face de mult timp şi să încercaţi să legaţi un parteneriat pe baza unei vechi prietenii. BIG mistake! Asociaţi-vă cu cineva lângă care aţi petrecut o bună bucată de timp şi pe care l-aţi văzut la lucru des în ultima perioadă.

Dacă e o persoană cu un work etic bun şi care îşi asumă des responsabilitatea, atunci veţi avea un asociat cu adevărat bun. Nu vă asociaţi cu persoane care dau des vina pe altcineva, pe sistem, pe politicieni, sau pe orice altceva. Vor fi primii care abandonează corabia atunci când lucrurile nu merg cum şi-ar dori.

Este evident că cea mai bună metodă de asociere este cea din urmă, şi chiar dacă a avea un asociat face de multe ori diferenţa în situaţii cheie, asta nu înseamnă că ar trebui să faceţi compromisuri.

Un parteneriat prost te încurcă mult mai mult decât dacă te decizi să porneşti singur pe acest drum. Este greu un asociat bun. Acest lucru nu se vede doar la început, atunci când cu toţii avem avânt şi când viaţa/business-ul încă nu a dat cu noi de pământ.

Acest lucru se vede şi în momentele grele când business-ul nu merge aşa cum vrei şi când parcă nimic nu te mai motivează să continui, SAU (în cazul fericit), atunci când ar fi poate uşor să fii dintr-o vacanţă în alta şi să o laşi mai uşor cu munca.

Aveţi nevoie de cineva care să fie similar cu voi, să va conectaţi într-o viziune comună, şi să aveţi ţeluri la acelaşi nivel, ne-a declarat Alexandru Jurca.

Alexandru Jurca este expert în business online. A reușit, în doar 3 ani, să propulseze în domeniu o multitudine de branduri, către vânzări spectaculoase.

Bookmark the permalink.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.