Alin Burcea: Măsurile fiscale sunt ca o avalanșă pentru mediul de afaceri. Ne bulversează și ne afectează

Măsurile fiscale luate în acest an, multe dintre ele fără consultarea mediului de afaceri, sunt factori de presiune și frustrare pentru mediul de afaceri. Ultima propunere legislativă, referitoare la pedeapsa cu închisoarea de la un an la 6 ani pentru nereţinerea, neîncasarea, re­ţi­nerea şi neplata impozitelor și contribuțiilor în cel mult 30 de zile de la scadență este încă o dovadă de lipsă de respect față de cei care creează locuri de muncă și contribuie la creșterea economică, susținând bugetul de stat cu milioane de euro anual.  

„Suntem considerati infractori”

“Suntem considerați infractori. În loc să apară măsuri pentru stimularea mediului de afaceri, permanent se pune o presiune pe business-uri. E anormal să propui închisoare pentru patronul care a întârziat plata a câțiva lei, actul normativ nu prevede aplicarea pedepselor proporțional cu gravitatea infracțiunii, nu e deloc flexibil. Statul ori nu știe, ori se preface că nu știe cum funcționează o afacere. Noile măsuri fiscale sunt ca o avalanșă pentru mediul de afaceri, ne bulversează și ne afectează”, declară Alin Burcea, CEO Paralela 45.

Așteptările antreprenorilor de la autorități sunt cu totul altele. E nevoie de măsuri pentru stimularea creșterii afacerilor, reducerea poverii fiscale cu salariile, rezolvarea crizei de personal. În turism și industria hotelieră lipsa personalui calificat a devenit acută.

“Industria hotelieră are nevoie de bucătari, ospătari, recepționeri, nu mai avem școli de meserii și nu înființăm unele. Angajații școliți la locul de muncă sunt greu de păstrat când în străinătate câștigă mult mai bine. În agențiile de turism, ca să ne păstrăm angajații, derulăm programe pentru fidelizarea lor, cu costuri importante an de an”, precizează CEO Paralela 45.

Compania, cu o vechime de 27 de ani în piață și un număr de 160 de angajați, organizează periodic traininguri pentru instruirea agenților de turism și a personalului din back office. Recent a inițiat o schemă de fidelizare, Fidelity Star, prin care angajații sunt recompensați în funcție de vechime. Aproape jumătate dintre angajații turoperatorului au o vechime între 5 și 20 de ani.

“Dacă vrei să îți crești business-ul trebuie să ai angajați mulțumiți și longevivi în companie, iar asta se face numai prin atenție și investiție constantă în calificarea lor, prin cursuri și infotripuri și prin crearea unei culturi organizaționale și a unui mediu de lucru în care să le facă plăcere să trăiască, să muncească, nu doar să-și bifeze task-urile. Noi spunem că Paralela 45 este o mare familie, o adevarată școală de turism, unde satisfacțiile personale și profesionale ale angajatilor vin din gradul de satisfacție și aprecierile pe care le primim de la turiști și de la partenerii revânzători”, declară Alin Burcea, care selectează personal angajații  companiei urmărind ca principale criterii seriozitatea și spiritual de echipă.

Turoperatorul specializat în vacanţe de tip charter, circuite şi turism individual are 43 de agenții proprii și francize în toată țara, din care șase inaugurate în acest an în București, Brașov, Arad, Bacău și Sfântu Gheorghe. Paralela 45 estimează că încheie anul cu o cifră de afaceri în creștere cu 22%, la peste 50 de milioane de euro.

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *