SPA-UL: O SOLUŢIE PENTRU ROMÂNIA

Interviu cu Ivan Tanev, director general & fondator Nola 7: “Afacerile de tip spa sunt un domeniu în creştere în România şi se estimează că piaţa se va dubla în următorii ani”.

– Nola 7, o companie dintr-o ţară est europeană, specializată pe infrastructură pentru aqua-parcuri, wellness şi spa s-a putut extinde pe plan mondial, devenind astazi o garanţie a calităţii. Totul a început în Bulgaria, ţara-mamă a firmei. Care sunt “secretele” succesului ascensiunii Nola 7?

– Nici nu mai contează unde am început. Cert este că Nola 7 este astăzi o sursă mondială

Ivan Tanev, directorul general si fondatorul Nola 7

pentru parcurile acvatice tematice şi un furnizor de wellness şi hidroterapie pentru piaţa de turism şi leisure. Avem o experienţă de 18 ani în designul, construcţia, fabricarea de echipament, servicii şi marketing al centrelor spa şi wellness, parcurilor acvatice, piscinelor sportive şi bazinelor de agrement. Exprimat în cifre, acest lucru înseamnă că există în exploatare peste 70.000 m2 de centre spa şi peste 750.000 m3 de echipamente acvatice Nola 7. Suntem recunoscuţi pentru faptul că oferim în întreaga lume soluţii la cheie, de la designul concepţiei până la realizarea de facilităţi de leisure unice. Pentru a fi în contact permanent cu clienţii noştri, Nola 7 are birouri şi showroom-uri în întreaga Europă, Balcani, România, Rusia, Marea Britanie şi Irlanda.

– Care sunt principalele produse pe care s-a specializat Nola 7, şi prin ce se distinge compania faţă de concurenţă?

– Furnizăm soluţii inovative complete de inginerie pentru o mare varietate de experienţe acvatice, cu un control al calităţii şi o satisfacţie a consumatorului garantate. Pentru noi este important să creăm pentru clienţi proiecte cu un cost eficient, o mare profitabilitate şi o amortizare rapidă a investiţiei. Abordarea noastră este aceea de a asculta conştiincios pe fiecare client în parte şi de a le îmbrăţişa viziunea, dorinţele şi brandurile individuale, pentru a crea evidente soluţii de design, care variază de la proiecte de destinaţie spa de scară mare sau parcuri acvatice până la centre spa ultramoderne tip boutique sau lux opulent. Chiar dacă ne ocupăm dedesignul unei suite termale noi sau realizăm o experienţă acvatică emoţionantă, pe primul loc aşezăm dorinţa de a crea o facilitate de agreement unică. Furnizarea unei combinaţii personalizate de experienţă acvatică,tehnologie, design interior şi eficienţă economică este unică.

– Care sunt principalii clienţi ai Nola 7 şi pe ce pieţe s-a extins compania pe care o reprezentaţi? Ce investiţii importante sunt în pregătire?

– Avem în prezent în desfăşurare cateva proiecte spa şi parcuri acvatice de talie mare în Marea Britanie, Insulele Falkland, Europa – incluzând Balcanii şi Rusia -, în Pakistan şi China. Ne-am început activitatea pe piaţa românească în 2005, realizând Cleopatra Aquapark de la Hotel Cleopatra şi am deschis birouri la Bucureşti şi Constanţa. Referinţele noastre în România sunt: centrul Aqua Day Spa de la Hotelul Usiness din Târgu Mureş, Hotel Belvedere Botoşani, Grand Hotel Continental 5* Bucureşti, Hotel Plaza, Târgu Mureş, Hotel Ramada 4*, Braşov, Hotel Saturn 5*, piscinele de la Hotel Helen 4* – Bacău. Alte exemple de proiecte internaţionale sunt: designul a 5×3.000 m2 complex spa în Chebuksara, Russia; Agia Paraskevi Medical SPA, de 1500 m2, în Loutra, Grecia; Royal Paradise SPA, în Grecia; Berlin Park Hotel Vitosha SPA din Sofia; SPA Club Bor 4* Velingrad, Bulgaria – primul hotel din Bulgaria acreditat de ESPA; 1200 m2 spa la Aquatonic Hotel 5 * Velingrad, Bulgaria, şi multe altele. Printre clienţii noştri de top se numără British High Commission, Kempinski, Small Luxury Hotels of the World, Archerfield Links, Scotia, St Brides Marine SPA Hotel, Hoar Cross Hall, Brend Hotels, Eden Day SPA group, Lucknam Park, toate în Marea Britanie.

– Cu siguranţă că specialiştii Nola 7 au reuşit să radiografieze ultimele trenduri turistice în materie de entertainment dar şi spa. Care sunt tendinţele ultimilor ani? Ce produse de acest gen pot avea success şi în ce context?

– La nivel mondial, tendinţele de wellness urmează eficienţa energetică în spa-uri publice şi private, respectiv implementarea de echipamente care economisesc energia pentru piscine şi parcuri acvatice. Astăzi, principal tendinţă este folosirea la maxim a materialelor naturale în construirea de facilităţi spa. În plus, Nola 7 este în parteneriat cu companii de cosmetice care oferă numai produse cosmetice naturale. Nu există tendinţe noi în oferirea de tratamente de specialitate. Portofoliul nostru de wellness include totul, de la facilităţi unice de încălzire, cum sunt banyas-urile ruseşti, saunele finlandeze, saunele aromatice şi hammamurile; cele de răcire precum ghiaţa glaciară şi zăpada, experienţele cu sare din Himalaya şi aburi cu aromă de trandafiri, până la piscinele cu sare naturală şi hydro-vitality, respectiv parcurile acvatice. Ne-am dezvoltat, de asemenea, o serie de experienţe termale aducătoare de venituri, cum ar fi camerele de cură cu nămol rasul, pentru a adăuga un alt flux de venituri şi a accelera amortizarea investiţiilor. Suntem, de asemenea, specializaţi în hidroterapie termală şi spa-uri marine, incluzându-le şi pe acelea care oferă inhalarea de sare şi tratamente cu ape sărate naturale. Un prim exemplu al determinării noastre de a obţine soluţii de proiectare de ultimă oră a fost prezentat în 2007, când echipa de design Nola 7 a participat la o excursie de explorare împreună cu arheologii bulgari de renume mondial Dr. Georgi Kitov şi Diana Georgieva. După cercetări meticuloase, inspiraţi de elementele decorative şi arhitecturale autentice descoperite în temple, picturi murale şi comori de aur celebre, a fost realizat primul centru de spa şi wellness inspirit din lumea tracică – World Thracian Wellness SPA.

Natalia Talpă, reprezentantul Nola 7 pentru România

– Care este percepţia specialiştilor Nola 7 asupra pieţei româneşti, unde compania este prezentă de câţiva ani? Ne referim atât la entertainment – parcuri de distracţii, cât şi la wellness şi spa.

– Afacerile de tip spa sunt un domeniu în creştere în România şi se estimează că piaţa se va dubla în următorii ani, ceea ce înseamnă că piaţa românească este foarte deschisă pentru noi proprietari de spa. Pentru dezvoltatorii şi gestionarii de proprietăţi este vital să înţeleagă că spa-urile oferă servicii de agrement, reprezentând, în acelaşi timp, un centru de venituri şi profituri nete. Piaţa românească de spa are un potenţial mare şi nu este bine acoperită cu servicii, personal şi produse la standarde înalte. Există un număr mare de saloane de înfrumuseţare sau centre de remodelare corporală, dar numai câteva deţin elemente spa care nu includ însă toate elementele specifice conceptului internaţional de spa.

– Ce strategie are Nola 7 pentru extinderea pe piaţa românească?

– Scopul nostru este de a participa la crearea de agrement modern în România. Aceasta înseamnă să colaborăm cu profesionişti care sunt gata să investească într-o afacere inteligentă, oferind servicii de wellness şi parcuri acvatice personalízate pentru fiecare client. Noi ne vedem drept o parte a pieţei concentrată exclusiv pe sănătăte, recreere şi bunăstare, care în acest moment nu pot fi găsite pe piaţă în România.

– Ce parteneri aţi reuşit deja să identificaţi în România? Ce oportunităţi oferă ţara noastră pe domeniile de activitate menţionate, dar şi ce problem există încă? Este vorba de mentalitatea hotelierilor sau de o lipsă a investitorilor?

– Noi căutam intensiv să stabilim o reţea de experţi, cunoscând oamenii cheie interesaţi de dezvoltarea industriei spa, să împărtăşim idei cu aceşti profesionişti şi, drept consecinţă, să extindem piaţa de agrement acvatic din România. Suntem în căutarea de parteneri locali pentru a le împărtăşi experienţa noastră acumulată în ani; pentru a oferi îndrumare departamentelor guvernamentale de turism în ceea ce priveşte dezvoltarea wellness-ului şi implementarea de programe în întreaga Europă; pentru a împărtăşi idei, viziuni şi contacte noi care pot să ne ajute să îmbunătăţim împreună dezvoltarea viitoare a industriei de wellness la nivel local şi la nivel mondial.

Nola 7 – Wellness, Pools, Water parks

www.nola7.com; romania@nola7.com

Tel: 0040.752.218.365

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *