Dragos Anastasiu: „Concediul este cea mai frumoasa perioada a anului pentru un om, si consider ca nu pretul ar trebui sa fie cel mai important, ci siguranta si calitatea, respectiv o proportie corecta intre pret si calitate”
De peste 15 ani lucrez ca jurnalist de turism. Ceea ce inseamna ca am o viziune de ansamblu asupra pietei de profil din Romania. Sunt multe agentii de turism in care merita sa aveti incredere si sa apelati, de fiecare data, fara probleme. Una dintre ele este Eurolines – touroperator care, de anul trecut, activeaza ca TUI Travel Center Romania – deci reprezentantul marelui touroperator international TUI in Romania. Asta inseamna incredere, tarife bune in functie de raportul pret-calitate si mai ales CONSULTANTA. Un agent de turism care se respecta este consultant turistic. Nu ramane decat sa amintesc ca, in Statele Unite, foarte multi cetateni au propriul consultant de turism, asa cum au propriul avocat sau propriul medic.
Care este istoria TUI Travel Center Romania, pe scurt ? In 2011, Grupul Eurolines – condus de Dragos Anastasiu (cunoscut publicului larg prin intermediul emisiunii Arena Leilor, difuzata pe TVR 2, dar si fost presedinte al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism – ANAT) si-a indeplinit strategia de business propusa, aceea de a aduce pe piata romaneasca cel mai important jucator mondial din industria turistica – TUI Travel. A reusit asta, dupa negocieri care au durat mai multi ani. NOVA Travel, tour-operatorul din cadrul Grupului Eurolines, indeplineste anticipat promisiunea facuta publicului din Romania in septembrie anul trecut si lanseaza, astfel, primul charter operat in parteneriat cu TUI Turcia (reprezentat de compania TanTur) si compania aeriana Pegasus, pentru destinatia Turcia.
Produsul se caracterizeaza printr-o selectie a hotelurilor din statiunile Kemer, Antalya, Lara si Belek, situate in regiunea Antalya, cu hoteluri de 3 – 5 stele. Pentru anul acesta, reprezentantii companiei estimeaza un numar de aproximativ 3.500 de turisti care vor achizitiona produsul Charter TUI Turcia, urmand ca numarul lor sa creasca pana la 15.000 de persoane, in 2015.
Produsul va fi disponibil atat in reteaua de distributie Eurolines, retea ce va imbraca treptat hainele brandului TUI Travel Center, cat si in reteaua de parteneri NOVA Travel. In 2011, Grupul Eurolines a adus pe piata romaneasca unul dintre cei mai importanti jucatori mondiali din industria turistica, TUI Travel Center.
„Am dorit sa aratam ca facem un produs integrat, cu servicii de calitate pentru clienti: asistenta la transfer, reprezentanti pe aeroport etc. Mesajul meu este: dorim sa transmitem seriozitate. Nimeni, din cadrul companiei noastre, nu isi va permita sa faca greseli. Poate ca vor fi erori, sunt umane, insa acestea vor fi intotdeauna rapid remediate”, a precizat Nicolae Lech, directorul general al touroperatorului NOVA Travel.
Super oferta TUI Travel Center
Daca doriti sa si „degustati” deja produsele TUI Travel Center, va recomand o super oferta last minute, cu plecare pe 2 iulie, in Antalya. Este vorba de Hotel Desiree Resort 4*, Side, Turcia. Oferta include: 7 nopti cazare in camera dubla economy, all inclusive, bilet de avion, transferuri, taxe aeroport. Tariful este de 402 euro/persoana/sejur. Pentru Turcia, care conduce la raportul calitate-pret in materie de all inclusive, este un pret foarte bun. Hotelul este situat in zona Kumkoy, la aprox. 3 km de centrul istoric Side. Oferta o puteti vizualiza aici: http://www.tui-travelcenter.ro/accomm_offer.php?offer_id=3980
Daca doriti sa achitati si mai putin, iata o alta oferta: Hotel Kleopatra Balik 3* din Alanya, la 222 euro/pers/sejur, 4 nopti cazare, demipensiune, camera dubla, bilet de avion si taxe. Oferta o puteti vizualiza aici: http://www.tui-travelcenter.ro/accomm_offer.php?offer_id=3980
Preturile sunt mici si realiste. Explicatia? Touroperatori de talia TUI Travel Center au puterea de a negocia cu hotelurile partenere din strainatate si de a crea astfel de pachete turistice, la preturi foarte bune.
Tot TUI Travel Center va propune, pentru aceasta vara, Croatia si statiunea Albena din Bulgaria, Pentru Croatia, hotelul promovat este Valamar Club din Dubrovnik, unde preturile pornesc de la 69 de euro pe noapte pentru o camera dubla – economy, iar pentru statiunea Albena, hotelul promovat este Oasis, unde locul in camera dubla, all inclusive, porneste de la 29 de euro de persoana. Hotelul Oasis este situat in partea centrala a statiunii Albena, inconjurat de restaurante si magazine, la circa 200 m fata de malul marii. Tocmai am revenit din statiunea Albena, pe care o cunosc din 2009, si pe care v-o recomand din tot sufletul. Albena este unica statiune din aceasta parte a Europei detinuta de o singura societate. Deci toate hotelurile apartin Societatii Albena. Aceasta inseamna incredere, calitate, coerenta. Albena este o statiune ideala pentru familii cu copii, dar si pentru cupluri care doresc romantism si liniste. Ea este si o oaza de verdeata, fiind inconjurata de dealuri impadurite si de o rezervatie naturala: Baltata. As denumi-o „statiunea parc” sau „paradisul de la malul Marii Negre”. Mentionez ca grupul Eurolines este unul dintre primii promotori ai statiunii Albena in Romania, inca de acum 10 ani.
Dupa cum ne declara Dragos Anastasiu, presedintele TUI Travel Center Romania, „Concediul este cea mai frumoasa perioada a anului pentru un om, si consider ca nu pretul ar trebui sa fie cel mai important, ci siguranta si calitatea, respectiv o proportie corecta intre pret si calitate. Goana dupa ieftin, ieftin, nu face bine nimanui. Noi nu vom intra in acest joc. Calitatea si siguranta sunt esentiale pentru noi. Dar ele au pretul lor. Evitam sa mergem catre hoteluri care nu sunt de cea mai buna calitate, si aceasta este si problema TUI in Romania. Cele pe care le bagam in catalog le putem garanta, dar nu sunt cele mai ieftine. Vreau sa-i fac pe oameni sa inteleaga ca la TUI calitatea buna este la un pret accesibil datorita volumului mare pe care il au. Ei cumpara calitate la un pret accesibil, pentru ca iau hotelurile cu totul. Multe sunt ale lor. 40% din hotelurile pe care le vedem in cataloagele TUI sunt exclusiv la TUI, fie ca sunt din reteaua lor, fie ca sunt contractate exclusiv. Marele avantaj pe care mizam este calitatea cumparata la un pret accesibil!”
Despre TUI Travel Center Romania
TUI Travel PLC., cea mai mare companie de turism din lume, a venit mai aproape de clientii din Romania, din 20 septembrie 2011, cand au inceput sa ofere pachete de vacanta sub numele TUI Travel Center prin grupul Eurolines Romania. TUI Travel PLC opereaza in 180 de tari, are aproximativ 30 de milioane de clienti anual si peste 71.000 angajati. La nivel mondial compania are trei departamente principale: TUI Travel, TUI Hotels and Resorts si Cruises. Eurolines Romania este alcatuit din 12 societati, are 450 de angajati, detine cea mai mare retea de distributie a produselor turistice din tara, 6 agentii francizate in Germania, o flota de 35 de autocare si aproximativ 200 de autoturisme. Cifra de afaceri a grupului in anul 2010 a fost de peste 140 milioane lei.
Alte amanunte despre TUI Travel Center precum si multe oferte de calitate puteti afla accesand urmatorul link: http://www.tui-travelcenter.ro
Ar fi corect sa marcati articolul scris de dvs ca articol publicitar . Asa ar fi deontologic.
In plus dvs recomandati acest Tour Operator fara sa fi calatorit vreodata cu el .
Singurul argument in sustinerea demersului dvs este ca este vorba de TUI . Si ce daca e vorba de TUI ? Orice corporatie are in prim plan profitul si interese comerciale majore si nu grija fata de clienti . Grija fata de clienti este o parte a liniei de productie ….a acestor fabrici de profit . Atat.
Faceti reclama la companii romanesti de turism – sunt destul de multe – si nu au pornit in afaceri pe o piata ca a Germaniei ci pe o piata romanesca cu nivel redus de trai si care se zbat de ani de zile sa ofere romanilor vacante ieftine si bune . Pe cat posibil desigur..TUI unde a fost in acesti 20 de ani ? Acum vin si ei pe o piata deja formata prin munca atator agentii de turism romanesti si la un moment in care nivelul de trai le permite sa ia banii si de la romani acum ..
1. Articolul chiar nu este publicitar, am luat hotararea sa prezint mari touroperatori romani. Am scris pe blog si despre Paralela 45, Perfect Tour, Accent Travel & Events si am sprijinit si touroperatori mai mici, bine nisati, precum Edelweiss Travel (specializati pe Austria). Nu omit, am si contract publicitar cu TUI Travel Center Romania, dar pentru revista de turism pe care o editez si pentru site-uri. Nimeni nu m-a obligat sa scriu acest articol la care va referiti.
2. De unde stiti ca nu am calatorit niciodata cu Eurolines sau cu TUI?
3. Va dau dreptate, corporatiile sunt mai… depersonalizate. Insa ofera si avantaje: putere de negociere mai mare, deci preturi mai mici, plus siguranta. Turistul stie ca va ajunge la destinatie, iar daca acolo va fi o problema majora, ea se va repara cat de repede. Oricum, Eurolines, care are franciza TUI, este firma 100% romaneasca, cu servicii personalizate si are in spate munca dusa in Romania. E ceva rau ca a venit TUI aici?
4. Dupa cum spuneam, Eurolines a pornit business-ul in Romania, pe forte proprii, dar si cu experienta germana a liderului societatii, Dragos Anastasiu. Este ca si cum eu, care editez revista lunara Travel Advisor, cumpar franciza de la renumita revista Travel Weekly. Ei ma analizeaza, considera ca ma ridic la standardele lor si ca merit. Si achit o taxa anuala, fireste. Asta inseamna ca nu ar fi un business romanesc, facut cu mari eforturi aici?
5. As face reclama si la companii romanesti si le-as ajuta sa se ridice dar… au bugete pentru asta (cat de mici sau de mari)? Eu asta fac: PR, promovare, marketing, activitati editoriale. Timpul e limitat si, ca sa fiu direct, cu totii trebuie sa traim. Si eu ma zbat. Daca ma vor sprijini si firmele romanesti, ma voi concentra mai mult pe ele. Insa, din pacate, firmele noastre autohtone stiu mult mai putin ce inseamna promovarea, relatiile publice, fata de cele internationale. Desi bugetele nu sunt deloc mari. Pe de alta parte, pot risca sa sprijin o agentie mica, scriind un articol, fara sa ii stiu „dedesubturile”, fara sa stiu cat de serioasa e, fara sa interrelationez cu liderii ei? Daca as avea un contract, stiu ca le-as oferi si consultanta si as ajuta firma sa creasca. Consultanta se plateste (mai putin in Romania, am si scris articole pe aceasta tema).
Editez o revista specializata si apreciata (imi permit sa o laud pentru ca nu este meritul meu ci al echipei cu care lucrez). Cate agentii de turism se intereseaza de publicitate in ea, fie si una mai „low budget”? Publicitatea la noi are si extindere online, si pe relatii publice. Repet, acesta este business-ul meu, nu pot fi fundatie caritabila. Sprijin Romania, da! Oricand! Dar nu pot sprijini orice firma romaneasca. Subliniez ca sunt foarte atent in alegerea partenerilor. Nu pot dezamagi, nu pot promova firme care sa nu aiba credibilitate sau care sa nu fie serioase.
TUI was the worst experience we had with a travelling agency. We booked a trip to Rhodes, Greece online. The second day we were called by one of the agents to tell us that the trip is now more expensive because it is dynamic (explanation: prices change from day to day). We said ok. Then 2 days before our flight the hour of the flight changed with the same excuse: dynamic package, even though we were not told that this could happen. We lost a day off from work for nothing. Then we arrive at the location and found rooms with 2 single beds instead of a double bed, which was in the offer we booked. Explanation: ‘Maybe they don’t have double beds’ … then why was it in the offer? We accepted all these changes so far, but the last surprise just messed our plans financially. We were charged extra 40 euros/room for air conditioning that we were not told about even though we repeatedly asked the agent if we should expect any other fees or taxes. And who books a room without air conditioning included in a country with 30+ degrees C???
Explanation: ‘well they just do that in some places in Greece’. The agency refused to refund us for this unexpected charge and left us amazed with the lack of competence and professionalism. Moreover the agency failed to give us a booking number that we needed for a proper complaint on the official TUI site.
Pay attention, it is an old article, from 2012. Since then, the TUI Travel Center brand has been taken over in Romania, one by one, by two more Romanian companies. They do not have the same owner and the same employees as 10 years or 5 years ago, they took the brand. I think the current one is from Brașov and I don’t know them. I guess you recently had this experience, maybe this year. By the other side, regarding flight changes, be aware that travel agencies are often left with nothing to do and have to identify other flight solutions if the airline cancels or delays a flight. You’ve heard how many problems there are this year with airlines and airports, and it’s not the agency’s fault.
Legătură permanentă
Ar fi corect sa marcati articolul scris de dvs ca articol publicitar . Asa ar fi deontologic.
In plus dvs recomandati acest Tour Operator fara sa fi calatorit vreodata cu el .
Singurul argument in sustinerea demersului dvs este ca este vorba de TUI . Si ce daca e vorba de TUI ? Orice corporatie are in prim plan profitul si interese comerciale majore si nu grija fata de clienti . Grija fata de clienti este o parte a liniei de productie ….a acestor fabrici de profit . Atat.
Faceti reclama la companii romanesti de turism – sunt destul de multe – si nu au pornit in afaceri pe o piata ca a Germaniei ci pe o piata romanesca cu nivel redus de trai si care se zbat de ani de zile sa ofere romanilor vacante ieftine si bune . Pe cat posibil desigur..TUI unde a fost in acesti 20 de ani ? Acum vin si ei pe o piata deja formata prin munca atator agentii de turism romanesti si la un moment in care nivelul de trai le permite sa ia banii si de la romani acum ..
Numai bine…
Legătură permanentă
Ar fi mai multe de precizat aici:
1. Articolul chiar nu este publicitar, am luat hotararea sa prezint mari touroperatori romani. Am scris pe blog si despre Paralela 45, Perfect Tour, Accent Travel & Events si am sprijinit si touroperatori mai mici, bine nisati, precum Edelweiss Travel (specializati pe Austria). Nu omit, am si contract publicitar cu TUI Travel Center Romania, dar pentru revista de turism pe care o editez si pentru site-uri. Nimeni nu m-a obligat sa scriu acest articol la care va referiti.
2. De unde stiti ca nu am calatorit niciodata cu Eurolines sau cu TUI?
3. Va dau dreptate, corporatiile sunt mai… depersonalizate. Insa ofera si avantaje: putere de negociere mai mare, deci preturi mai mici, plus siguranta. Turistul stie ca va ajunge la destinatie, iar daca acolo va fi o problema majora, ea se va repara cat de repede. Oricum, Eurolines, care are franciza TUI, este firma 100% romaneasca, cu servicii personalizate si are in spate munca dusa in Romania. E ceva rau ca a venit TUI aici?
4. Dupa cum spuneam, Eurolines a pornit business-ul in Romania, pe forte proprii, dar si cu experienta germana a liderului societatii, Dragos Anastasiu. Este ca si cum eu, care editez revista lunara Travel Advisor, cumpar franciza de la renumita revista Travel Weekly. Ei ma analizeaza, considera ca ma ridic la standardele lor si ca merit. Si achit o taxa anuala, fireste. Asta inseamna ca nu ar fi un business romanesc, facut cu mari eforturi aici?
5. As face reclama si la companii romanesti si le-as ajuta sa se ridice dar… au bugete pentru asta (cat de mici sau de mari)? Eu asta fac: PR, promovare, marketing, activitati editoriale. Timpul e limitat si, ca sa fiu direct, cu totii trebuie sa traim. Si eu ma zbat. Daca ma vor sprijini si firmele romanesti, ma voi concentra mai mult pe ele. Insa, din pacate, firmele noastre autohtone stiu mult mai putin ce inseamna promovarea, relatiile publice, fata de cele internationale. Desi bugetele nu sunt deloc mari. Pe de alta parte, pot risca sa sprijin o agentie mica, scriind un articol, fara sa ii stiu „dedesubturile”, fara sa stiu cat de serioasa e, fara sa interrelationez cu liderii ei? Daca as avea un contract, stiu ca le-as oferi si consultanta si as ajuta firma sa creasca. Consultanta se plateste (mai putin in Romania, am si scris articole pe aceasta tema).
Editez o revista specializata si apreciata (imi permit sa o laud pentru ca nu este meritul meu ci al echipei cu care lucrez). Cate agentii de turism se intereseaza de publicitate in ea, fie si una mai „low budget”? Publicitatea la noi are si extindere online, si pe relatii publice. Repet, acesta este business-ul meu, nu pot fi fundatie caritabila. Sprijin Romania, da! Oricand! Dar nu pot sprijini orice firma romaneasca. Subliniez ca sunt foarte atent in alegerea partenerilor. Nu pot dezamagi, nu pot promova firme care sa nu aiba credibilitate sau care sa nu fie serioase.
Legătură permanentă
Legătură permanentă
TUI was the worst experience we had with a travelling agency. We booked a trip to Rhodes, Greece online. The second day we were called by one of the agents to tell us that the trip is now more expensive because it is dynamic (explanation: prices change from day to day). We said ok. Then 2 days before our flight the hour of the flight changed with the same excuse: dynamic package, even though we were not told that this could happen. We lost a day off from work for nothing. Then we arrive at the location and found rooms with 2 single beds instead of a double bed, which was in the offer we booked. Explanation: ‘Maybe they don’t have double beds’ … then why was it in the offer? We accepted all these changes so far, but the last surprise just messed our plans financially. We were charged extra 40 euros/room for air conditioning that we were not told about even though we repeatedly asked the agent if we should expect any other fees or taxes. And who books a room without air conditioning included in a country with 30+ degrees C???
Explanation: ‘well they just do that in some places in Greece’. The agency refused to refund us for this unexpected charge and left us amazed with the lack of competence and professionalism. Moreover the agency failed to give us a booking number that we needed for a proper complaint on the official TUI site.
Legătură permanentă
Pay attention, it is an old article, from 2012. Since then, the TUI Travel Center brand has been taken over in Romania, one by one, by two more Romanian companies. They do not have the same owner and the same employees as 10 years or 5 years ago, they took the brand. I think the current one is from Brașov and I don’t know them. I guess you recently had this experience, maybe this year. By the other side, regarding flight changes, be aware that travel agencies are often left with nothing to do and have to identify other flight solutions if the airline cancels or delays a flight. You’ve heard how many problems there are this year with airlines and airports, and it’s not the agency’s fault.